• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch verschillende waarden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Queeniez

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2020
Ik heb een nogal ingewikkelde vraag.
Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb al een handmatige berekening gemaakt, maar zou deze graag automatisch willen maken.

Ster Aantal Kosten
1 1 10
2 17 15
3 34 20
4 51 25
5 68 30

Ik heb nu dat je zelf de aantal moet invullen en dat hij dan vanzelf de kosten uitrekent (aantalxkosten en dan uiteindelijk alles bij elkaar optellen)
Maar hoe kan ik nu maken dat als jij bijvoorbeeld invult dat je van 2 naar 4 wil dat hij dan zelf de kosten uitrekent? (dus 1 en 5 niet meenemen)
Dat je dus 1 en 5 in een cel invult en hij automatisch de berekening kan maken en het antwoord in een andere cel geeft.

Kan iemand mij helpen?
Iets vragen mag ook, geen idee of het een beetje duidelijk is

Laatst bewerkt:
Welkom

1. Geen goede titel. Niet geschikt voor anderen om de zoekfunctie te gebruiken
2. Aankondiging lezen. Daar staat dat een voorbeeldbestand vrijwel altijd gewenst is en deze via/in de editor > Ga geavanceerd (onder) > Paperclip (balk boven) te plaatsen

Maak dan even een voorbeeldbestand en geef aan welke uitkomsten gewenst zijn.
Plaats geen privé-, persoonsgegevens!

Laatst bewerkt:
@JVeer
Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.:thumb:

Ja dan vervang je “<>” door >= (de eerste). En <= (de tweede)

Dankje het is gelukt

Ik heb nu nog 1 extra vraagje

Als ik nu van het eerste getal, de 2 in dit geval, bijvoorbeeld al 6x het gedaan heb, dus nog 11 over blijft
Hoe kan ik dat dan automatisch uitrekenen? Als de 2 steeds veranderd in een ander getal van het lijstje

Ik begrijp helaas je vraag niet. Je kunt het best even een voorbeeldbestand maken met de gewenste uitkomst zoals Senso al zei

Probeer je vraag nog een keer duidelijk uit te leggen en wat er moet gebeuren. Waar komt die 135 bijvoorbeeld vandaan?

Probeer je vraag nog een keer duidelijk uit te leggen en wat er moet gebeuren. Waar komt die 135 bijvoorbeeld vandaan?

De 135 is wat er nog overblijft bij 2.
Dus 9x15.

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat als je in een cel invult dat er al 8 gedaan zijn, dat dit automatisch wordt uitgerekend en van het totaal wordt afgetrokken.
Eventueel met een extra tussenstap

Met een extra kolom. Kom niet aan kolom met de zwarte kop. Vul alleen in de "al gedaan" kolom in hoeveel je al gedaan hebt van ieder.

Gr\
JV

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan