Automatisch versturen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ik ben sinds kort in de gelegenheid via een mailinglist nieuwsbrieven te versturen. Nu wil ik op mijn homepage een knop maken voor het aanmelden van deze nieuwsbrief dat automatisch een mail bij de afzender genereert waarbij het adres automatisch wordt ingevuld In mijn geval
Zonder onderwerp en waarbij automatisch als tekst alleen komt te staan Subscribe ivnnieuws.
Verder mag er volgens mij geen tekst staan!
Zodat de afzender alleen op verzenden hoeft te klikken. Nog beter zou zijn als de mail automatisch wordt verzonden. Of vraag ik nu iets onmogelijks!

Ik gebruik Frontpage 2003 en windows XP en mijn host ondersteunt Frontpage extensions

Groeten

Theo

Laatst bewerkt:
zoiets?

<a href="mailto:topicstarter @ provider.nl?body=Subscribe%20ivnnieuws">Subscribe</a>

[Moderator edit] Mail adres netjes aangepast. Staat wat beter. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hans Kazan

Je lijkt Hans Kazan wel! :thumb:
Het werkt als een trein dus hartstikke bedankt

Hé, tbiekens

Mag ik is weten wie jou host is dan. Ik werk ook met frontpage en heb een formulier in de maak die ook verzonden moet worden naar mijn email. Alleen wil het geval dat mijn host dus geen frontpage extentions gebruikt en ik dus vast zit.

Domeinhuis

Dat is heel vervelend. Nu ben ik zelf geen expert in deze materie en ik heb meer op de prijs gekozen voor domeinhuis. € 45,-- per jaar voor 200 GB diskspace, 4 GB dataverkeer per maand, onbeperkte subdomeinen, beveiligde mappen etc en Frontpageextensions. De handleiding had beter gekund maar ja als ik de prijzen van andere host aanbieders zie dan mag ik niet teveel klagen.
Iedere dag ontdek ik weer nieuwe mogelijkheden zoals het automatisch aan- en afmelden voor een nieuwsbrief. Gaat perfect met gebruikmaking van Majordomo . Wat dat ook mogen zijn?

Dus ik ben heel tevreden over Domeinhuis.nl of ik moet door mijn gebrek aan kennis de addertjes onder het gras niet hebben gezien.

Groet

Theo

Beste Theo,
Als je heel veel spam wilt gaan ontvangen, dan je email-adres laten staan.
Zo niet, dan in je eerste bericht even op "Aanpassen" klikken.

Onwetend

Bedankt voor de waarschuwing Ik heb het adres onmiddellijk weggehaald. Wist niet dat het deze consequenties kan hebben.

ik 2de post staat ook nog je E-mail...

en iedereen kan nu je E-mailadress zien...

is zo ***lig als een hacker het ook leest he

kan Drop geen mail versturen

Kan Drop geen mail versturen met het verzoek om het emailadres te verwijderen. Is het voldoende als ik dat hier kenbaar maak???

tbiekens zei:
Kan Drop geen mail versturen met het verzoek om het emailadres te verwijderen. Is het voldoende als ik dat hier kenbaar maak???
Nee, dat is niet de bedoeling.
Laat 'moderator spelen' aan moderators over.
Een nette oplossing hiervoor is de knop "Meld misbruik in dit bericht". Dan komt de secti-mod in actie.

Laatst bewerkt:
bedankt voor alle hulp

Paul,

Bedankt voor alle hulp en advies! Ik ben weer een ervaring rijker en ben weer een heleboel nieuwe zaken te weten gekomen.

Groet

Theo

Automatisch Email versturen.

zoiets?

<a href="mailto:topicstarter @ provider.nl?body=Subscribe%20ivnnieuws">Subscribe</a>

[Moderator edit] Mail adres netjes aangepast. Staat wat beter. [/edit]

Hallo Dropl?

Ik heb deze regel voor het verzenden gebruikt een aangepast.
Ik heb ook geprobeerd om een regel in de "Onderwerp regel"te krijgen maar dat lukt mij niet.

Ik dacht het zo te doen ( <a href="mailto:nieuwsbrief-request@newbasic.nl?subject=Aanmelding voor de Nieuwsbrief van New Basic - Alkmaar?body=Subscribe%20nieuwsbrief">)

Dan komt wel de onderwerp regel op zijn plaats maar de regel die in de body geplaatst moet worden komt ook in de onderwerpregel.

Wat moet ik hiervoor aanpassen??

Albert

Een url mag geen leestekens of spaties bevatten. In plaats van spaties en leestekens plaats je % teken en de hexadecimale ascii waarde van het karakter. ? en & zijn speciale tekens die wel gebruikt worden. Het ? komt na de locatie en betekent dat er namen en waarden volgen. De & scheidt de verschillende waarden.
HTML:
<a href="mailto:adres@adres.nl?subject=Aanmelding%20voor%20de%20Nieuwsbrief %20van%20New%20Basic%20%2D%20Alkmaar&body=Subscribe%20nieuwsbrief">

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan