Automatisch verwijdering van mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Hallo,

Ik kom steeds vaker met een probleem bij outlook. Hij gooit oude berichten die gewoon in een submappen of de hoofdmap staan automatisch weg. Dit is allemaal leuk en aardig maar ik raak hierdoor wel belangrijke mailtjes kwijt die ik nog speciaal in een ander map had opgeslagen. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen en dat outlook niet automatisch mijn mailtjes meer opruimt naar een tijdje?

Met vriendelijke groet,
Wouter

En (natuurlijk?) kunnen wij hier raden welke versie van Outlook je het over hebt... :D

Maar goed, kijk naar 3 zaken in volgorde van waarschijnlijkheid:
a. Je hebt auto-archiveren aan staan.
b. Je hebt een (of meerdere) berichtregels ingesteld staan
c. Je hebt een beeld-instelling die mails alleen vanaf een bepaalde datum terug in de tijd laat zien

Tijs.

Hoe bedoel je welke versie van Outlook zijn er hier meerdere dan van?
A. heb ik nog niks over gevonden. B Heb ik wel gevonden en daar stond dat er helemaal geen berichtregels waren ingesteld. C heb ik goed rondgekeken. Er staat nergens een optie om oudere berichten weer te geven.

Wat dacht je van (o.a.):
Outlook 2000
Outlook 2003
Outlook 2007
Outlook 2010
Outlook 2013

Auto-archiveren is een optie die aan- of uit staat en met enkele opties daar weer in over welke berichten van welke leeftijd waarheen verplaatst moeten worden.

Verder is niet uit te sluiten dat je mailarchief-bestand corrupt is (geraakt) en dat dat de reden is waarom je mail 'kwijt' raakt.

Tijs.

Ik maak gewoon gebruik van Outlook.com dus alles word online opgeslagen. Het is nog een hotmail account waarop ik de mails ontvang.

Dus... Hoe zijn de mail-account instellingen?
Opgezet als:
a. POP3/SMTP/Internet mail account?
b. IMAP mail account?
c. HTTP mail account?
d. Exchange server mail account?
e. Via Outlook Hotmail Connector software, dus een plugin in Outlook?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik gok POP3 mail account. Ik heb hem vroeger in de tijd van Hotmail nog aangemaakt. kan dit alleen niet met zekerheid bevestigen. Zit even door de instellingen te neuzen en het lijkt me toch om een pop te gaan. Helaas zijn de instellingen van outlook er niet echt mooier op geworden en is het een aardig gepuzzel.

Standaard instelling bij pop3 is om mails van de mailserver te verwijderen, dus dan zou je verhaal over dat alles op de server (blijft) staan mogelijk niet kloppen.
Log eens in op je mail-account via http://mail.live.com en kijk of dáár misschien berichtregels staan ingesteld. Check dan ook meteen of alle mail nog op de server staat of niet...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan