Automatisch verzenden vanuit account waaraan het is gericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bytebite

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hoi allemaal,

Er is een vreemd probleem met mijn Outlook 2007 NL in Vista. Ik gebruik deze voor zowel privé- alswel met 2 zakelijke mailadressen. Ik zou graag bij een reply aan eenmail die aan zakelijkemail@zaak1.nl ook willen verzenden met dit account als afzender. Dit gebeurt wel bij 1 van de mailadressen, maar dus niet bij beide (die 2e is op een compleet ander domein en mailadres). Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik het de accounts al eens verwijderd en nieuw erin gezet. Alvast bedankt! :thumb:

Groet,

Paul

Onder de mailaccount van 'de zaak' moet je als SMTP je eigen mailserver instellen en niet die van 'de zaak', want daar kan je uiteraard buiten 'de zaak' niet mee verzenden.

Hoi, ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal goed heb verwoord; de SMTP instellingen staan mijns inziens goed. Ik kan vanuit beide accounts mailen. Echter als ik van iemand een mailtje krijg, gericht aan zakelijk adres 1 of 2, en daarop reply, dan wil ik niet dat outlook hij die reply-mail met afzender 'mijn-privé-mailadres' verstuurt. Enig idee? Dank alvast!

Hoi, ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal goed heb verwoord; de SMTP instellingen staan mijns inziens goed. Ik kan vanuit beide accounts mailen. Echter als ik van iemand een mailtje krijg, gericht aan zakelijk adres 1 of 2, en daarop reply, dan wil ik niet dat outlook hij die reply-mail met afzender 'mijn-privé-mailadres' verstuurt. Enig idee? Dank alvast!

Ik begrijp je verd.... goed!
Alleen moet je de zakelijk 1 en 2 accounts wél correct in outlook hebben staan.
Anders wordt er bij een replay geen gebruik gemaakt van één van die twee accounts.
Als dat niet goed gaat, moet je niet de 'schuld' bij Outlook leggen, maar dan heb je zélf iets niet goed gedaan ..... zo simpel is dat.

Beste Tée, heb dat net even nagevraagd, deze staan allemaal op smtp.upcmail.nl. De laptop wordt alleen thuis gebruikt. Het is steeds bij 1 account die niet het goede reply-adres pakt wanneer erheen wordt gemaild.. Dat account is al eens een aantal malen nieuw ingesteld. Irri... :confused:

Hoi allemaal,

Er is een vreemd probleem met mijn Outlook 2007 NL in Vista. Ik gebruik deze voor zowel privé- alswel met 2 zakelijke mailadressen. Ik zou graag bij een reply aan eenmail die aan zakelijkemail@zaak1.nl ook willen verzenden met dit account als afzender. Dit gebeurt wel bij 1 van de mailadressen, maar dus niet bij beide (die 2e is op een compleet ander domein en mailadres). Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik het de accounts al eens verwijderd en nieuw erin gezet. Alvast bedankt! :thumb:

Groet,

Paul

Heeft iemand anders nog ideeen voor dit lastige probleem? Dank alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan