• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch volgende lege cel selecteren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinustrotyl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Hallo ff een vraagje
is het mogelijk om d.m.v een macro of vba de celinhoud (A1) van een werkblad(blad 3) naar een andere (blad 1) waarbij in een cel te zetten maar dat het elke keer weer in een nieuwe cel gezet wordt maar dat er geen nieuwe rij ingevoegd wordt vanwege formules en koppelingen in verborgen cellen.

voorbeeldje:
op blad 3 word een getal in gevuld in cel A1 (gegevens vanuit een sql server) vervolgens moet dit gekopieert worden naar blad 1 in cel A5 de volgende dag word cel A1 in blad 3 ververst met een ander getal en moet eveneens weer gekopieert worden naar blad 1 maar dan in cel A6

Ik ben al aan het zoeken geweest naar een while /wend achtige constructie maar ik kom er niet uit :confused: is er iemand die mij helpen kan???

Zet deze code onder een knop:
Code:
Sub verplaats()
With Sheets("blad3")
 Cells(1, 1).Select
.Cells(1, 1).Copy Sheets("blad1").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub

Hoi

Ik zou gaan voor

Code:
Sub verplaats()
    Sheets("blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = Sheets("blad3").Range("A1").Value
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan