Automatisch volgnummer na printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbieg01

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Hallo,

ik heb een aantal forums gelezen maar kom er nog niet helemaal uit. (waarschijnlijk door gebrek aan kennis van macro's)
Ik wil een enquete van 19 pagina's uitprinten maar wil niet dat dit dubbel wordt ingeleverd.
Daarom dacht ik een uniek volgnummer te maken dat veranderd na iedere print van het document.
In totaal moet ik er 150 stuks uitprinten.
Dus is het mogelijk om een volgnummer te maken wat veranderd na een print?
Bijgevoegd heb ik een voorbeelddocument

bvd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je voorbeeldje is wel een van de meest minimalistische die ik op HelpMij gezien heb.... Behalve het woord Test1 staat er namelijk niets in??? Dus heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja: wat?
De makkelijkste optie is om een knop te maken waar je een printopdracht aan hangt en die m.b.v. (bijvoorbeeld) een DocVariable een variabele ophoogt met de waarde 1. Of je kunt een CustomDocProperty gebruiken van het type Numeriek en dat steeds ophogen. Maar daarmee voorkom je niet dat mensen m.b.v. een sneltoets gaan afdrukken, en dat wordt dan weer niet meegepakt.
In dit draadje een macro (klasse) die de printopdracht zelf afvangt. Althans: voor 2003. Maar misschien brengt het je op een idee.

ik had idd een simpel bestand neergezet omdat het bestand waar het om gaat erg groot is informatie in staat die ik er uit zou moeten
DocVariable had ik geprobeerd maar kwam er niet helemaal uit. Ik ga zelf maar eens wat proberen met die macro. dankje.

DocVariable had ik geprobeerd maar kwam er niet helemaal uit.
En dát had ik dus graag teruggezien in je bestandje :). Dan kunnen we namelijk aangeven wat je fout hebt gedaan.

Maar hetgeen je wilt, een teller die ophoogt als iemand het document afdrukt, is dus behoorlijk lastig omdat je op een aantal manieren een document kunt afdrukken. En als je dat allemaal wilt afvangen (je kunt een document bijvoorbeeld ook afdrukken door vanuit verkenner met rechts op een document te klikken, en dan <afdrukken> te kiezen, sneltoets gebruiken, zelf een knop maken) dan ben je nog wel even bezig. En wat als iemand één opdracht geeft en dan 20 exemplaren afdrukt? Gaat je teller met 1 omhoog en niet met 20. Kortom: zie de hele procedure maar eens waterdicht te krijgen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan