• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch volledig scherm bij maximaliseren vanaf taakbalk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Ik heb een bepaald Excel 2010 document wat ik altijd in volledig scherm gebruik.
Nu heb ik via vba ingesteld dat dit bestand bij het openen word gemaximaliseerd naar volledig scherm en bij het sluiten weer terug schakeld naar normaal scherm.

Code:
Private Sub Workbook_Open()

Application.DisplayFullScreen = True

End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

Application.DisplayFullScreen = False

End Sub

Alleen als ik het bestand minimaliseer naar de taakbalk en daarna weer maximaliseer veranderd de weergave terug naar normaal scherm en moet ik dit dus handmatig weer naar volledig scherm schakelen.
Kan dit ook automatisch met een macro gebeuren?

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met deze:

Code:
Private Sub Workbook_Open() 
    Application.WindowState = xlMaximized 
End Sub

Dit even getest maar bij het openen word nu niet meer meteen geschakeld naar volledig scherm.
En bij maximaliseren vanaf de taakbalk schakeld hij nog steeds niet automatisch naar volledig scherm.

Code:
Sub MinimizeAndWait()
    Application.WindowState = xlMinimized
    Do
        DoEvents
    Loop While Application.WindowState = xlMinimized
    Application.DisplayFullScreen = True
End Sub

Ofwel met een knop op je werkblad of met sneltoets verbonden aan macro.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze macro getest en deze werkt goed.
Ik ben nu alleen verplicht om bij het minimaliseren van het scherm altijd de knop te gebruiken waar ik deze macro aan heb toegewezen.
Als ik bijvoorbeeld via de toetsen combinatie Windows M alle openstaande vensters minimaliseer en ik daarna het Excel bestand weer maximaliseer dan moet ik toch weer handmatig schakelen naar volledig scherm.

Als deze macro bij het maximaliseren automatisch geactiveerd zou kunnen worden dan zou het helemaal perfect zijn, dan heb ik geen knop meer nodig om dit te doen.

Wat je hier zou willen is een applicationwindowresize event. Die is er helaas niet. Wel een workbook.windowresize maar die wordt niet afgevuurd als je een geminimaliseerd Excel vanaf de taakbalk maximaliseert.
Resteert: een timer, of de api calls in duiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan