• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch voorraadcijfer aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cossa

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Hallo,

Ik heb volgend probleempje;

Ik ben een programma aan het maken waarin ik bestelbons kan maken en de artikelen gaat hij opzoeken in de achterliggende database. Ik geef enkel het artikelnummer in en het aantal en de rest vult hij automatisch aan, tot hier geen probleem.
Nu zie ik ook wat ik op voorraad heb, dit haalt hij ook uit de database, maar nu zou ik een knop willen maken voor wanneer de bestelling klaar is, en ik druk op de knop dat hij het aantal in mijn database gaat aanpassen.
Dus ik heb er bv 7 op stock en ik verkoop er 3 dan moet mijn stock naar 4 gaan.
Ik had al enkele dingen gevonden maar dat is voor kleine afnames, ik moet meer dan 100 bons per dag maken, wie weet raad ? Ik heb er een voorbeeldje bijgedaan.Bekijk bijlage STOCK.xlsx

Om simpel te beginnen
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 4 Then
        x = Sheets("DATA").Columns(1).Find(Target.Offset(, -3), , xlValues, xlWhole).Address
        Sheets("DATA").Range(x).Offset(, 7).Value = Sheets("DATA").Range(x).Offset(, 7).Value - Target.Value
     End If
End Sub

Aan Bakkertje

Bedankt, ik weet nu niet of ik het goed ga krijgen maar ik ga proberen. Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan