• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch vullen als tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter PW79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PW79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2018
Hallo Excel experts!

Met formules red ik mij nog prima, maar het volgende gaat mij boven mijn pet.

Per etage zijn er een aantal soorten werkplekken welke door verschillende afdelingen worden bezet.
Behalve de cijfers wil ik het ook graag visualiseren (wie heeft welk aantal werkplekken per etage in gebruik).
Nu kan ik dit handmatig doen, maar als er een verschuiving is in aantallen/soorten werkplekken zou ik willen dat dit automatisch verandert.

Zie bijgaand voorbeeld.
Ik heb geen idee hoe ik zoiets automatisch kan laten vullen.
Geen idee ook hoe zoiets heet :-)

Wie kan mij helpen?

Al vast bedankt.

Bekijk bijlage Test werkplekken per afdeling.xlsx

Het idee van JanBG even wat verder uitgewerkt en wat structuur in het bestand toegepast. Je moet er wel voor zorgen dat het gebruik van macro's toegestaan is. Dan worden de draaitabellen automatisch bijgewerkt.

Bijlagen

Bedankt voor het mee denken en jullie reactie!

Is het niet mogelijk om per etage de afdelingen met het aantal werkplekken achter elkaar te plaatsen?

Doel van het bestand is overigens het in kaart brengen van de bezetting en het mogelijk maken te schuiven met afdelingen over de etages.
Het zou dus mooi zijn wanneer afdelingen heen en weer zijn te verplaatsen.
Geen idee of zoiets mogelijk is....:o

Voor nagenoeg alle presentatie-oplossingen kan je eens op de blog van Jon Peltier (de goeroe op het gebied van grafieken) kijken. Niet makkelijk maar wel leerzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan