• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch vullen van kolom van start tot einddatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eknein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hallo allemaal,

De titel van dit bericht is niet helemaal compleet want het zijn stiekem eigenlijk 2 vragen. Ik heb al gegoogled maar kom er niet uit.

Vraag 1: Ik heb 2 velden met een start datum en een einddatum. Een kolom moet nu automagisch worden gevuld, met 1 maand verschil, bv:
startdate 1-1-2007
enddate 1-3-2007
kolom X
1-1-2007
1-2-2007
1-3-2007

Vraag 2:
Dit betreft het automatisch vullen van een vaste waarde in een kolom met een aantal lege waarden er tussen. Bijvoorbeeld bij een periodieke betaling
dan heb om de 3 maanden een betaling. Er is een veld aanwezig waarin staat wat voor periodieke betaling de klant heeft, 1=maand, 3=kwartaal, 6=halfjaar en 12 is per jaar :P De kolom ziet er dan als volgt uit (bij kwartaal):
Datum Betaling
01-01-2007 €100
01-02-2007 (geen waarde)
01-03-2007 (geen waarde)
01-04-2007 €100
01-05-2007 (geen waarde)
01-06-2007 (geen waarde)
01-07-2007 €100
etc. etc.

Met de hand kan je bovenstaande dingen prima doen, maar aangezien het om een hoop excelsheets gaat is het ineens (onnodig) veel werk :(

Vb bestandje toegevoegd.

In de tab "Invoer" rij 10 en 11 moet de start en einddatum ingevoerd worden. In de tab "laag1" moet vervolgens de kolom "Datum" gevuld worden van start tot einddatum, met 1 maand tussen de verschillende datums.

De kolom "spaarbedrag" moet vervolgens gevuld worden met de periodieke betalingen tot de einddatum. Op welke manier de kolom gevuld wordt (elke maand, om de 3 maanden, om de 6 maanden of om de 12 maanden) hangt af van het veld "betaaltermijn" onder tab "invoer".

Afgezien van vba code ken ik eigenlijk geen functies binnen excel (mijn excel kennis is vrij beperkt :P) die dit zouden kunnen ondersteunen. Dus als iemand een werkend alternatief heeft, heel graag!!!

Groeten,
Jorrit

Bijlagen

Hoi Wigi,

Mijn excuses, daar was ik mij niet van op de hoogte. Ik zal mijn post @ www.worksheet.nl meteen aanpassen.

Groetjes,
Jorrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan