• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch vullen van kolommen in sheet 2 met informatie uit Sheet 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronjadm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
3
Hi Allemaal.

Ik kom er niet meer uit. Heb in dit document al veel voor elkaar gekregen maar dit gaat boven mijn pet. ik weet dat het kan. maar hoe!?

Ik ben een document aan het maken voor een gymvereniging met elementen hierin.
Zie bijgevoegd. (Let op je moet macro's inschakelen anders werkt het document niet)

In sheet 1 staat een lijst met elementen, omschrijving, moeilijkheidsgraad etc.
In Sheet 2 staat een voordeeld hoe een oefeningformulier er uit moet komen te zien.

Nou wil ik in sheet 2 alleen de "element code" in te hoeven vullen (Dus kolom B) en dat kolom C,E,F & G automatisch worden gevuld met de informatie die in de rij staat bij die betreffende element code van sheet 1.

Voorbeeld:
In sheet 1 staat op Rij 5 de volgende gegevens:
4 Centraal getund met bindingen A.2.2 Bindingrol 1 binding 27 Hoge ligsteun voorwaarts A Geen

Het rood geacteerde is de element code. Deze staat in cel C5 op Sheet 1.

-----

Als ik naar Sheet 2 ga. en ik vul onder element code A.2.2 in. Wil ik dat er automatisch op die rij vermeld staat dat:

A.2.2 Centraal getund met bindingen hoge ligsteun A Geen

(Dit zijn een aantal gegevens die ik dus uit de lijst wil zien in sheet 2.)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?
 

Bijlagen

  • _lijst met codes V2.xlsm
    43,2 KB · Weergaven: 35
Het excel document heeft 2 tabbladen. Die heb ik een naam gegeven maar tabblad 1 is sheet 1 tabblad 2 is sheet 2
 
zoiets?
 

Bijlagen

  • _lijst met codes V2 (1).xlsm
    44 KB · Weergaven: 25
Kijk eens naar de functie INDEX in combinatie met VERGELIJKEN.
 
welkom op Helpmij.nl.

Zoiets?
 

Bijlagen

  • _lijst met codes V2 hs.xlsm
    43,3 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan