• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch Waarde Cel Aanpassen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ce123

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Goedemorgen mensen,

Waarschijnlijk is mijn vraag voor vele van jullie een makkiie om te beantwoorden, maar ik kom er niet. Hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben.

Het gaat om het volgende:
In cel O2 wil ik het resultaat hebben van de som van kolom "O" (dit is een percentage). De waardes in die kolom worden telkens uitgerekend middels een formule. In o2 staat nu de waarde die ook in O8 staat. Ik wil graag dat hij automatisch de laatste waarde overneemt.dus als er nu een waarde in cel O9 staat moet hij (O2) dat automatisch overnemen.

Kan dit middels een formule of moet hier een macro voor geschreven worden, zo ja, wat is het dan?

Hartelijk dank alvast

Bijlagen

Ik vat hem nog niet.

Eerst zeg je:
Ik wil de som van kolom O in cel O2 hebben staan

Daarna zeg je:
Ik wil steeds de laatste hoogste gevulde cel in kolom O (nu nog cel O8, straks O9, daarna O10) gekopieerd hebben in cel O2.

Kun je ietsje duidelijker zijn?

Hallo CE123,

Gezien je voorbeeld:
zet in )2 de volgende formule als matrixformule (dus ingeven met CTRL+SHIFT+ENTER):

=INDEX(O3:O170;SOM(ALS(ISGETAL(O3:O170);1;0))+1)

Het getal 170 in de formule kun je aanpassen naar iedere waarde zodanig dat je in ieder geval alle regels die je in gebruik hebt daarin het gevat.

CE123

Nog een mogelijke oplossing.

Code:
=INDIRECT(ADRES(AANTALARG($A$3:$A$65536)+2;KOLOM()))

DHijlkema,

dan kan je net zo goed dit doen :p
Code:
=INDIRECT(ADRES(AANTALARG(A:A)+2;KOLOM()))

Is niet helemaal waar. Wat als er iets ingevuld wordt in A1 of A2 ? Dan loopt de telling "scheef". :shocked:

AANTALARG werkt niet omdat er in de kolom formules staan en die tellen mee voor aantal argumenten.
Ik was eerst ook op die weg bezig.

Bedankt voor jullie snelle reacties! geweldig.

@Thoralf, jouw functie =INDEX(O3:O170;SOM(ALS(ISGETAL(O3:O170);1;0))+1) werkt in mijn voorbeeld prima... maar in mijn origineel bestand niet. Hmmm.. ik weet nog niet waar dat precies aan zou kunnen liggen. De uitkomst verandert niet automatisch.

@gelens Thoralf, In het gele vlak..kolom A:G wil ik data invoeren.. Kolom H:O is het resultaat van het ingevoerde.

functie INDIRECT(ADRES(AANTALARG(A:A)+2;KOLOM())) werkt ook prima in mijn voorbeeld bestand. In het origineel niet..

Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? met andere woorden. Om bovenstaande formules toe te kunnen passen moet het bereik / werblad dan aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Hij doet het weer!

De celeigenschappen stonden niet goed.
bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan