• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch waardes invullen over looptijd project

Status
Niet open voor verdere reacties.

kassie21

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Beste,

Graag zou ik jullie om hulp vragen met betrekking tot een uitdaging waar ik tegen aan loop.
Ik zou graag voor de projecten die ik uitvoer een cash flow overzicht genereren, waarvan ik een aantal zaken graag "automatisch" op basis van input zou willen laten invullen.

Mijn vraag is 2 ledig:
1)
Automatisch maanden laten invullen op basis van een begin en eind punt (groene cellen) laten uitzetten over de tijd (+3 maanden voor uitloop) op de gele cellen..

2)
Automatisch de inkomsten bedragen laten invullen op basis van groene cellen, waarvan ik graag de gele cellen "automatisch" door middel van een formule zou willen laten invullen.
Hierbij dacht ik zelf aan verticaal.zoeken, maar ook daar kom ik er niet mee uit.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en hoor graag of jullie ideeën hebben die mij een stukje verder kunnen helpen.

Bekijk bijlage Cash Flow test.xlsx

Groet,
Kasper

Beste forumleden,
Ik ben helaas nog niet verder gekomen.
Wellicht iemand die mij kan helpen? Of dat ik mijn vraag wellicht dien te verduidelijken of niet juist heb gesteld.

Alvast bedankt.
Mvg
Kasper

Ik denk inderdaad dat enige aanvullende informatie gewenst is.

Wat moet er precies ingevuld worden? De gele cellen? De getallen in dat gele blok?
Wellicht kun je voor een aantal situaties even (handmatig) aangeven wat je als uitkomst verwacht, dan kunnen we daarna de formules erbij zoeken.

Beste AlexCel,

Bedankt voor je reactie, ter verduidelijking ga ik mijn vraag opsplitsen in twee delen.
Voor het eerste deel heb ik hieronder een voorbeeld bestand toegevoegd.

Bekijk bijlage Cash Flow test.xlsx

Ik zou graag op basis van het groene veld payment date, de waarde order value ingevuld willen hebben in de maand wanneer deze betaald wordt (dat is de datum in de kolom payment date).

Alvast bedankt,

Kasper

Beste VenA,

dat is inderdaad waar ik naar op zoek ben super! Wat kan het toch eenvoudig zijn.

Daarnaast dan mijn tweede vraag over het plotten van data over de tijd (doorlooptijd).

ik heb mijn vraag weer uitgeschreven in de bijlage.

alvast bedankt!

Bekijk bijlage Cash Flow test rev1.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan