• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch weekdagen en week van een datum opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

descheep

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hi allen,

Ik zou graag op basis van een bepaalde datum, de betreffende dag en weeknummer erbij krijgen.

Voorbeeld uitleg:

Stel vaste waarden
kolom A1 het jaar: 2010
kolom C1 de datum: 01.01

Kan ik dan in kolom B1 automatisch het weeknummer laten verschijnen en in D1 de dag (afgekort tot de eerste twee karakters).

Dus kolom B en D variabel

Laatst bewerkt:
Zie bijlage. 't Kan vast wel korter, maar dit werkt.
Ik ga er wel vanuit dat 01.01 betekent 1 januari zodanig dat 01.03 betekent 1 maart en niet 3 januari!

Groeten,
Richard

Bijlagen

Hi Richard,

Super! :thumb:

Meteen nog een vraag :)

Stel nu dat de maand ook een vaste cell is.

Dus de dag is niet 01.01 maar 01 en ergens anders in een cell staat januari.

Hoe zou het geheel er dan uitzien?

Graag gedaan.
Veel plezier verder met Excel en wellicht tot 'ziens'.

Heb een vraag over dit.

Zelf probeer ik dit bestand ook uit. Maar maakt niks uit wat ik druk en dan komt #Naam te staan inplaats van de week, hoe zit dit?

Beste gast0126,

Het is beter een eigen topic te beginnen en dan naar deze topic te verwijzen door de url te kopiëren. Jij kunt namelijk deze topic nooit sluiten en het maakt het zoeken naar antwoorden via de zoekfunctie van deze site lastig.

Vanuit de helpfile van Excel:
WEEKNUMMER

Geeft als resultaat het nummer van de week waarin een bepaalde datum valt.

Als deze functie niet beschikbaar is en de fout #NAAM? als resultaat wordt gegeven, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden

Ben ik inderdaad vergeten te melden bij je voorganger. Vandaar dat ik toch reageer in dezelfde topic.
Dus:
Extra > Invoegtoepassingen > Analysis Toolpak. Vink dit aan en klik op OK.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan