Automatisch weergeven van teksten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Berichten
91
Hi,

Ik heb een database gemaakt in acces (Duh :) ) met ook een invoerveld. Hier worden klanten ingevoerd, als iemand bijvoorbeeld Pietje invoerd, staat dit gelinkt aan achternaam Jantje, straat , enz, enz. Dus je kan niets anders kiezen.. het probleem is, je moet ook daarwerkelijk alles kiezen via een pulldown menu. Het lukt mij niet om dit gewoon weer te geven als je de eerste naam hebt gekozen zonder dat je alles apart moet kiezen .

Misschien een beetje onduidelijke uitleg, maar daarom heb ik ook een demo bestandje bijgevoegd.


http://www.xs4all.nl/~geusde/Ombouwverklaring Registratie.mdb

Ik hoop dat iemand kan helpen, bij voorbaat dank..

:thumb:
 
In dit geval los je met een requery niets op. Een requery voert alleen de query achter de keuzelijsten opnieuw uit. Maar de waarde van het daadwerkelijke veld laat ie (zoals het hoort) ongemoeid.

Het best kun je hier een keuzelijst maken met het sleutelveld van de tabel als waarde. Als de waarde van dat veld wijzigt moet er een record opgezocht worden met die sleutelwaarde als sleutel. Dit kan evt. in een macro m.b.v. het opzoeken van een record (weet niet precies hoe dat gaat).


Grtz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan