• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch werkmap aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mohammad

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
44
Ik zit met de volgende uitdaging: in het bestand heb ik een lijst met medewerkers en bedrijfsgegevens.

Gewenste resultaat : mbv een macro werkmappen aanmaken op basis van medewerkersnamen in kolom F. Ieder werkmap bevat de gegevens van de betreffende medewerker van kolom a t/m q

Voorbeeld medewerker Test 1 heeft 6 rijen. Ik heb de werkmap handmatig aangemaakt als voorbeeld. de echt lijst bevat meer dan 200 medewerkers dus automatiseren is zeer gewenst.

bvd voor het meedenken.

kan niet ook een antwoord, maar kan me niet voorstellen :)
 

Bijlagen

  • overz afgestudeer.xlsx
    22,8 KB · Weergaven: 26
Een werkmap of een excelbestand ?
Waarom wil je van iedere werknemer een apart bestand maken ?
 
Je gebruikt Excel
Er staan geen formules in Excel.
Er staat geen VBA-code in Excel.
De gegevens zijn opgebouwd als een Excel tabel, zoals het hoordt.
De zin van beide werkbladen ontgaat me.

Elke wijziging van deze struktuur zouden onze oosterburen aanduiden met een 'Verschlimmbesserung'.
Kortom zie ervan af om wat met Excel-middelen simpel bewerkt kan worden (grafieken, daaritabellen, filters, slicers, listobjects, formulieren, persoonlijke overzichten) uit elkaar te gooien. Als je dit wil automatiseren voeg je gewoon alle gegevens van alle 800 medewerkers toe aan de gegevesn in werkblad 1.
Daarna komt het echte auotmatiseringswerk pas kijken.

Pas je denken (ja, tussen de oren) aan aan het automatieringstijdperk: denk in databases, niet in papier/mappen/ordners.
 
Laatst bewerkt:
Dan voor jullie meedenken. Soms is de vraag waarom voldoende om een andere methode te hanteren. Ik sluit deze vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan