• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch wissel van tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrv

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Hoihoi, Ik heb op het forum een topic gevonden hoe te wisselen van tabbladen. deze is alleen voor 2 tabbladen bedoelt. kan deze ook voor meer dan twee tabbladen ingwsteld worden?

Bijlagen

Leg uit wat precies je bedoeling is want de code in dat document werkt gewoon helemaal niet voor je voorbeeld document.

Ja, ik ben ook heel benieuwd. Vooral naar het antwoord op de vraag wat het voor zin heeft om alle beschikbare tabbladen door te lopen. Aan het eind van de rit (als het al werkt) sta je namelijk gewoon op de laatste en kun je daar dus net zo goed gelijk heen.

Probeer het eens met de volgende aanpassingen

In ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets(1).Activate
Begin
End Sub

In Module1
Code:
Sub Wisselen()
wsi = ActiveSheet.Index

If wsi = ThisWorkbook.Worksheets.Count Then
    'Worksheets(1).Activate
    Exit Sub
Else
    Worksheets(wsi + 1).Activate
    Call Begin
End If
End Sub

code van Begin is ongewijzigd

De wisselen code loopt 1 door alle tabbladen in het werkboek. en eindigt in het het laatste werkblad
als je wil dat de code eindigt bij het eerste blad moet je de regel boven code regel exit sub weer activeren (door de ' weg te halen)

Als je exit sub weghaalt loopt hij continue door maar je kunt dat alleen onderbreken met te BREAK-toets, de noodrem zegmaar dus als je een oneindige loop wilt is wat extra code nodig om ook netjes te kunnen stoppen, maar dit leek me om te beginnen wel voldoende.

ohwjee, ik had het verkeerde document toegevoegd. Dit document heeft 2 tabbladen en als ik een 3e tabblad toevoeg pakt het deze niet mee. Is er iemand die het kan uitleggen hoe ik nog meer tabbladen kan toevoegen en ook om de x aantal secondens wisselt.

Bijlagen

Met Ctrl+PgUp of PgDwn loop je zelf net zo snel door de tabs heen als je wilt... waarom zou je x maal 5 seconden willen wachten als je handmatig er na 2 of 3 seconden al bent?

Aan het eind van de rit kan je natuurlijk ook weer aan het begin van de rit beginnen.

Code:
Sub Wisselen()
  If ActiveSheet.Index = Sheets.Count Then Application.Goto Sheets(1).Cells(1) Else Application.Goto Sheets(ActiveSheet.Index + 1).Cells(1)
  Begin
End Sub

Ik zou ook de ontime stoppen bij het sluiten of verlaten van het bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan