• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch witregel plaatsen in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lemmy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmy

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Hallo,

In een excelbestand wil ik automatisch een witregel laten invoegen. Deze witregel moet ingevoegd worden als in kolom A de data wijzigt.

Ter verduidelijking:
In kolom A komen getallen voor waarbij bijvoorbeeld A1 t/m A10 de waarde 150 bevat. In A11 t/m A13 staat het getal 200, in A14 t/m A25 het getal 40 et cetera. Nu is het dus de bedoeling om tussen A10/A11, A13/A14 en A25/A26 een witregel te plaatsen. Nu moet dit handmatig, maar volgens mij moet het mogelijk zijn dit automatisch te laten uitvoeren.

Iemand een suggestie?

Alvast dank voor de reactie.

Gr
Lemmy

Code:
Sub LegeRegels()
Dim lRij As Long
    lRij = 2
    While Range("A" & lRij).Value <> ""
        With Range("A" & lRij)
            If .Value <> .Offset(-1, 0).Value And .Offset(-1, 0).Value <> "" Then .Insert
            lRij = lRij + 1
        End With
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank voor je reactie.

Van dit soort scripts heb ik nóg minder verstand dan van formules. Ik moet nog even uitvogelen hoe dit nu precies werkt en toe te passen is. Ik heb zojuist je macro wel een keertje kunnen gebruiken (meer geluk dan wijsheid denk ik ;) . In ieder geval deed ie wat ie moest doen, dus dank!.

Ik heb 'm nog niet helemaal door, vanavond maar even verder mee fröbelen. Omdat je oplossing werkt, zet ik de status i.i.g. op opgelost.

Nogmaals dank voor je snelle reactie!

Gr
Lemmy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan