• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch zoeken doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

User21

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Een soortgelijk probleem als hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=416491

Ik heb een aantal type motoren in een tabel verwerkt, met daarbij de diameter en lengte. Wanneer ik via een dropdownmenu een bepaalde motor wil kiezen, zou hij automatisch die lengte en diameter erachter moeten zetten, met de code:
Code:
=ZOEKEN(C5;$G$3:$G$36;$H$3:$H$36)

Ik heb even een excelsheet in de bijlage gedaan om het duidelijk te maken.

Het probleem zit in de opties van motoren van het type 80i Standard TS. Wanneer ik een keuze maak uit een van deze motoren, springen de diameter en lengte automatisch naar de grootste waardes. Bij andere type motoren is dit geen probleem.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. :thumb:

Bijlagen

Waarom gebruik je niet:
Code:
=VERT.ZOEKEN($C5;$G$4:$I$36;2;0)

Uit de helpfile:
Belangrijk De waarden in matrix moeten een oplopende volgorde hebben (...;-2; -1; 0; 1; 2; ...; A-Z; ONWAAR; WAAR). Als dit niet het geval is, kan ZOEKEN een onjuist resultaat geven. Bij tekstwaarden wordt geen onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters.

En jij had je tabel niet oplopend gesorteerd :-)

Groeten,
Richard

Laatst bewerkt:
Je kunt het oplossen met de functie Vert.Zoeken.
de code voor cel D5 wordt dan: =VERT.ZOEKEN(C5;$G$4:$I$36;2;0)
de code voor cel E5 wordt dan: =VERT.ZOEKEN(C5;$G$4:$I$36;3;0)
Doorvoeren in de onderliggende cellen mbv de vulgreep.

Wow, wat een snelle reacties! En ik kan hem inderdaad nu goed gebruiken! Dank allen voor deze snelle reacties (binnen 15minuten!!) :D

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan