• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch zoeken en bewerken in cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen18

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Ik heb een lijst waar uit kolom A de waarde instaat die naar kolom N moeten wanneer ze voldoen aan de tekst "Groep..." (zie bestand). Ik vroeg me af of er een macro geschreven kan worden die zoekt in kolom A naar de groep en de juiste groep in kolom N plaatst.

Bijv. Groep 1 moet in N3 t/m N14 de waarde 1 hebben.
Groep 2 moet in N22 t/m N34 de waarde 2 hebben.
Groep 3 moet in N42 t/m N51 de waarde 3 hebben.
etc.
In de cellen in kolom N waar geen cijfer in staat (bijv. uitgeschreven en aangemeld) moet niks gebeuren.

Ik pas dit nu handmatig aan maar ik ben benieuwd of dit ook met een macro opgelost kan worden.
Please help.

Bijlagen

Waarom macro's? Kijk eens naar de celeigenschappen van groep 1 en naar kolom N

Bijlagen

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik wil doormiddel van een macro dat kolom N automatisch wordt gevuld op basis van de gegevens uit kolom A waar groep bij staat. (zie nieuw bestand). Dus zodra de achternaam is gevuld dat de groep achterzetten uit kolom A. Wanneer er uitgeschreven/aangemeld staat dan dit laten staan.

Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan