automatisch zoekfunctie mee laten lopen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennext

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Beste lezers,

Ik zit met een vraag/probleem, ik wil graag dat als ik in een document aan het werk over meer achtergrond informatie kan beschikken voor bijvoorbeeld in de bijlage. Toevallig hebben we daarvoor een database met veel informatie. Nu vroeg ik me af bestaat er een zoekfunctie die te koppelen is aan word waar ik vooraf of waar automatisch steekwoorden ingevoerd (kunnen) worden. Zodat als ik bezig ben ik of automatisch over documenten beschik die gerelateerd zijn aan vooraf opgegeven steekwoorden of dat er automatisch steekwoorden geselecteerd worden en dat die meelopen in de zoekfunctie.

De invoer van steekwoorden vooraf zou dat via een macro kunnen gebeuren die gekoppeld staat aan een zoekmachine?

Het mooiste zou een functie zijn waar vooraf geen andere stappen voor hoeven uitgevoerd te worden. Anders zou je dit over kunnen slaan.

het zijn veel vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!

alvast bedankt,

Ben

Het is op zich wel mogelijk om vanuit Word een actie te laten uitvoeren op een Access database, of misschien ook we een andere db. Je zou dan vanuit de db eenmalig moeten openen, en vervolgens het geselecteerde woord kopieëren naar het zoekformulier in Access. Die macro hang je in Word dan aan een sneltoets. Bedoel je zoiets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan