Automatische bios reset Asus Striker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry74

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Ik heb gisteren een Asus Striker moederbord met 2048 MB Corsair 1066 Geheugen en een 6600 Intel dualcore gekocht. Toen ik het had ingebouwd en niet draaiend kreeg bleek dat aan een knoppie aan de achterzeide van het moederbord (on board blue light) te liggen waarna het wel draaide, goed en snel.
Alleen nou het probleem, als ik de stroom helemaal van de computer afgooi ben ik ook mijn bios instellingen kwijt die ik dan wel weer terug kan krijgen door in het bios geheugenplaats 1 te kiezen waar ze staan.
Dit probleem komt dus alleen voor wanneer je de stroom naar de PC uitschakeld en niet bij een restart of normale shutdown.

Laatst bewerkt:
Moederbord batterij al gemeten of deze nog wel 3 volt geeft?

Nee, maar ik denk ook niet dat dat het probleem is. Zou het kunnen dat doordat mijn geheugen ( Twin2X2048-8500C5 ) volgens de tabel niet 100% compatible is met het moederbord dat ik dit probleem heb?

Sommige biossen ondersteunen een poweroffreset, Gigabyte heeft deze functie in hun biossen vaak, kijk eens in de manual of deze dat ook heeft.

Nou dat gaat ik dan even uitzoeken, ondanks dat ik er nog nooit van gehoord heb evenals de functie die me daarvan ook even ontgaat.

9 van de 10 x als ik een moederbord besteld is de bios al aan waar na de baterij al ergens,
leeg aan het lopen is zeg maar.
het kan best zijn dat deze baterij de instellingen niet meer onhou wegens te weing volts.
wat crash zegt is dus niet zo raar.

Laatst bewerkt:
Hoe is het mogelijk, heb de cmosbatterij verwisseld met diegeen uit mijn vorig moederbord en het probleem was gelijk verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan