• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische cellen vullen met waarden die niet in lijst staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy3001

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Beste leden,

Ik heb verkorte voorbeeld bijgevoegd. Het originele bestand bestaat iedere keer meer dan 200 namen.

Mijn vraag gaat over een automatische lijst onder het kopje 'overig'.
In de excel onder 'naam' staat de complete namenlijst. Uit deze lijst maak ik een overzicht met namen, in de voorbeeld excel onder 'overzicht 1' . Nu wil ik dat excel onder 'overig' automatisch de namen zet uit de namenlijst 'naam' die niet voorkomen in de lijst van 'overzicht 1'.

Hoe krijg ik dit geregeld?

Alvast bedankt voor het meedenken?

Groet,

Roy

Bijlagen

Voor Excel 365.
Code:
=UNIEK(FILTER(A2:A10;AANTAL.ALS(A18:A22;A2:A10)=0))

Bijlagen

Beste helpers,

Dit is inderdaad precies wat ik wilde. Echter ik ben zo eigenwijs geweest om niet precies dezelfde opzet in het voorbeeld te gebruiken als in de echte versie :confused: Dus ik dacht ik ga zelf knutselen, maar ik kom er niet uit hoe dan de formule moet zijn.
Dus nu een opzetje die een verkorte versie is van het origineel.

Blijft wel dezelfde vraag, dat onder 'Overig' de namen moeten komen die niet voorkomen bij 'Team 1', 'Team 2' of 'Team 3', de gegevens staan op het tabblad 'Brongegevens', de namen vul ik zelf in in welk team iemand hoort.

Dus.... alweer bedankt voor de reacties!

Roy

Bijlagen

@emields: dit is exact wat ik zocht. Kan je uitleggen wat je precies gedaan hebt? Want ik zie dat je ook 'gegevensvalidatie' hebt toegepast, maar wat nog meer?

op het blad brongegevens in kolom A telt hij hoe dikwijls de naam gekozen is.

als de naam niet gekozen is geeft hij een cijferwaarde

in de lijst overig zoekt hij via vert.zoeken naar de bijhorende naam.

via gegevensvalidatie kan je kiezen uit die lijst

in bijlage hetzelfde, met een eenvoudigere formule, maar kan enkel in 365.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thnx, werk inderdaad met 365, dan is ie nog eenvoudiger.

Opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan