• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische database

Status
Niet open voor verdere reacties.

brecat

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hoi,

Is het mogelijk om aan een excel file en ander file te koppelen die automatisch gegevens in een database bijhoudt. Een voorbeeld vind je in bijlage. Ik wil het zo dat als ik in file A een projectcalculatie maak dat in database van file B automatisch de gegevens van A worden opgeslaan onder project 1. De volgende keer dat ik een projectcalculatie maak onder project 2, enz. Op deze manier heb ik op het eind van het jaar een beknopt overzicht van alle projecten.

Groeten

Bijlagen

• A.xls
    A.xls
    14,5 KB · Weergaven: 56
  • B.xls
    B.xls
    13,5 KB · Weergaven: 35
Als je een waarde kopieert kan je deze plakken met de optie plakken speciaal, zo wordt er een link bijgehouden naar de originele gegevens, ook met formules enz. Eens proberen en post je resultaat

Hoe bedoel je? Gaat dit automatisch dan? Kan ik met twee aparte files een link maken dat het ene file gegevens uit andere file bijhoudt zonder VB en macro's? Kan iemand me uitleggen hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan