• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische datum aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard12345

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2013
Ik maak een factuur formulier.

Één cel bevat de factuurdatum (bijvoorbeeld '1 december 2013'). Dit is geformatteerd in de gewenste datum stijl.
In een andere cel heb ik de betalingstermijn als het aantal dagen (bij voorbeeld: 15) vermeld.

Mijn vraag:
Wat is de formule voor een nieuwe cel 'vervaldatum', waarin de datum '16 december 2013' dient te verschijnen? Dus: de oorspronkelijke factuurdatum plus het aantal dagen van de betalingstermijn.

Heel hartelijk dank iedereen.

Laatst bewerkt:
=A1+B1
Waarin A1 de factuur datum is en B1 betalingstermijn

Laatst bewerkt:
Dit werk bij mij niet zo.

Ik heb in mijn cel de formule:
=+B12+C40
waarbij B12 is de geformatterde factuurdatum en C40 is een cel met het getal 15 (niet geformatteerd).

Resultaat: " 31 december 2013"

???

Wat heb je dan in B12 staan en wat voor een resultaat had je dan verwacht.

Een xls voorbeeld bestandje voorkomt verdere onduidelijkheden en spraakverwarringen

datum + betalingstermijn

Hoi,

In de cel met de factuurdatum moet deze formule staan: =vandaag()
In de cel met de uiterste betaaldatum moet staan: =som(vandaag()+15)

En dan staat 15 voor 15 dagen.

succes
leo

In de cel met de factuurdatum moet deze formule staan: =vandaag()
In de cel met de uiterste betaaldatum moet staan: =som(vandaag()+15)

Dat lijkt mij niet zo.
Dan hoef ik nooit te betalen, want als ik vandaag het bestandje open is de factuurdatum 30-11 en betaaldatum 15-12
Open ik het bestandje morgen dan is de factuur datum 1-12 en de betaaldatum 16-12 enz.

Haha....

:D

Je hebt gelijk !
Maar ik ga ervan uit dat deze meneer afdrukt en verstuurd.
Want ook als je naar eenpdf gaat, dan blijft de vermelde data dus de datum van printen.

Of zit ik nou echt helemaal verkeerd?

Wat was nou het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan