• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatische datum registratie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

GByte

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2019
Berichten
72
Ik zou graag een checklist maken waarbij de datum waarop een stap werd uitgevoerd automatisc wordt geregistreerd.
In bijgesloten voorbeeld als C3 Ja wordt dan komst in D3 de datum te staan waarop dit werd bevestigd.

Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Mvg Martin
 

Bijlagen

  • Datum registratie.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 6
En wat moet er dan gebeuren als er door Ja te kiezen een datum staat en iemand wijzigt dat in Nee?
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Datum registratie.xlsm
    19,7 KB · Weergaven: 15
@emields
Hallo Emields,

Dank u, dat zit goed in de buurt.
Als er op een andere datum een volgend punt afgehandeld wordt, dus op ja wordt gezet, dan blijven de data in de voorgaande velden toch behouden neem ik aan?
Ik zie geen functies in de kolom D, hoe wordt dit gedaan, met een macro of zoiets?
Kan ik ergens nog iets aanpassen, zoals bv mijn volledige naam naar MH, of deze zelfs er volledig uit laten?

Mvg Martin
 
Laatst bewerkt:
@edmoor, ik ben de enige die de acties uitvoert, dus eenmaal uitgevoerd blijft de datum altijd geldend.
Eventueel zou ik me kunnen voorstellen dat bij terugkeer naar Nee de datum weer verwijderd wordt, maar het lijkt me nu onnodig complicerend.
 
Laatst bewerkt:
Prima natuurlijk.
Bedankt voor het reageren op mijn vraag :)
 
@emields wat ik vergeten ben te vragen hoe zet ik dit over op het model waar het daadwerkelijk in gebruikt moet gaan worden?
 
rechtsclick op Blad1
kopieer de tekst in het rechter scherm
en plak in je eigen bestand achter het blad waar het moet
sla bestand op als bestand met macro's
 
Ik vond nog een ouwetje...
Met veel overbodige troep in VBA, maar die gooi je zelf maar weg indien nodig.
Dubbelklikken in B en code uit D gebruiken
 

Bijlagen

  • PrikklokHelpmij.xlsb
    108 KB · Weergaven: 9
Code:
Private Sub Worksheet_change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, Columns(3)) Is Nothing Then
  If Target.Row > 1 And Target = "Ja" And Target.Offset(, 1) = "" Then Target.Offset(, 1) = Date
 End If
End Sub
 
Aan idereen die me heeft geholpen, hartelijk dank.

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan