Automatische email bij bereiken minimum voorraad artikel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Berichten
141
Hallo,

ik heb een voorraad-database gemaakt, waarmee ik op vrij eenvoudige wijze ontvangen goederen, uitgegeven goederen etc kan bekijken en bijhouden. Er zijn 4 mensen die deze database gebruiken.

Nu wil ik graag dat bij het bereiken van een minimum-aantal van goed "x" een automatische mail naar mijn mailbox wordt gestuurd, zodat ik direct nieuwe goederen kan bestellen.

Voorbeeld :
Minimale hoeveelheid van blauwe balpennen waarbij weer nieuwe besteld moeten worden is 10.
Een van mijn collega's geeft 3 pennen uit, waardoor het minimale aantal van 10 bereikt wordt. Er dient op dat moment (dus bij voorraad van 10 of minder) automatisch een mail naar mijn mailbox te worden gestuurd, zodat ik weet dat ik weer moet bestellen. Ik ben de enige die nieuwe goederen mag bestellen, door mijn werkzaamheden op diverse locaties ben ik niet altijd bereikbaar voor mijn collega's..ook is het vaak dusdanig druk dat het "er wel eens bij inschiet" om door te geven dat er besteld moet worden..

Hoe krijg ik dit op een eenvoudige manier voor elkaar? Heb gezocht en gezocht, maar kan het niet vinden..

Help me please.
 
Het zou niet zo moeilijk hoeven te zijn... Op het formulier dat je gebruikt om de mutaties bij te houden, zou je een check kunnen inbouwen op de velden waaraan je de actie hangt.

Voorbeeld:
Op het veld [BlauwePennen] zou je een gebeurtenis kunnen hangen bij de <Bij Wijzigen] gebeurtenis.

Private Sub BlauwePennen_AfterUpdate()
If me.BlauwePennen.Value < 10 And Me.EmailVerzonden.Value=0 Then
Actie Email verzenden....
Me.EmailVerzonden.Value=-1
End if

Hierbij zou ik dus een extra veldje toevoegen om te voorkomen dat je elke keer opnieuw een email krijgt; ik neem aan, dat 1 email genoeg is... ;)

Er zijn de laatste tijd genoeg vragen gesteld (en beantwoord) over het verzenden van emails, dus de juiste procedure daarvoor kun je wel uit het forum halen.

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan