• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Factuur nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewoonDree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Ik kom er niet meer uit. Ik ben nu 4 dagen bezig en loop helemaal vast. Ik ben ook een leek op dit gebied
Ik wil een calculatie/offerte bestand maken waar in 1 oogopslag alle gegevens b.v de prijs, korting en offerte nummer zichtbaar worden. Waar ik nu op vast loopt is de automatische nummering dit krijg ik niet goed en in bepaalde cellen heb te groten formules gebruikt om het werkend te krijgen De nummering moet beginnen met 2014-00001 wat een jaar later vanzelf naar 2015-....gaat. Dit unieke nummer moet dan opgeslagen kunnen worden incl. de naam van de klant. Zodanig dat makkelijk terug te vinden is. Je begrijp misschien mijn vraag al wie kan of wil mij hierbij helpen. Hoef niet voor niks ik heb daar best wat voor over. Ik zal een voorbeeld bijvoegen wat ik tot nu toe gemaakt heb.Bekijk bijlage Calculatie-Offerte-proef.xlsx

Ik heb alvast een begin gemaakt.
Bij het openen van het bestand wordt automatisch het ordernummer met 1 verhoogd.
Zodra men op de knop Opslaan drukt, wordt alleen het 1e werkblad in C:\ opgeslagen en wordt het ordernummer wederom verhoogd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio, geweldig hoe snel je dat doet.nu werkt het bij nog niet. Maar de worksheet zal nog wel aangepast moeten worden. b.v ik krijg een melding "Private Sub Cmd_Opslaan_Click()" zeg mij even niets en de gegevens "wb.SaveAs "C:\Users\Roncancio\Pictures\" &" moeten zeker ook aangepast worden. Want waar gaat die dit nu opslaan is dat in jou geval C:\Users\Roncancio\Pictures\. En moet er altijd opgeslagen worden in Users of mag dat ook in andere directory b.v M:\Offerte.De formules zijn voor mij moeilijk te begrijpen vandaar die domme vragen. Kan je de "opslaan" zetten in de zelfde rij van opmerkingen en dan geheel rechts. Als ik nu nog een 1 artikel er bij wil hebben die onverdeeld zijn in misschien wel 6 à 7 soorten met allemaal verschillende prijzen zou jij die formule willen schrijven. Ik breng zet artikelen wel blad2 in kolommen
En zeg gerust wat het kost om al dit werk te doen voor niks gaat de zon op!

Met vriendelijke groet
André

Je kunt het bestand opslaan ook in andere folders opslaan.
Als je mij een voorbeeldbestand stuurt, kan ik beter zien wat de bedoeling is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik kom er niet meer uit. Ik ben nu 4 dagen bezig en loop helemaal vast
Volgens mij ben JIJ er geen vier dagen mee bezig! Maar hebben anderen dit voor jou gemaakt. En dan is het niet meer dan fatsoenlijk om de helpers te bedanken. Jij verwacht dus dat jouw hele probleem wordt opgelost door op verschillende fora vragen te stellen en zelf niets te ondernemen?
Het is weliswaar geen crossposting maar erg netjes is het niet. Weet je trouwens dat er ook een zoekfunctie op zowel deze als op de andere site bestaat? Maak daar eens gebruik van en probeer zelf eens wat.

Voor eventuele andere helpers: http://www.worksheet.nl/forumexcel/vragen/85074-calculatie-offerte-2.html

Volgens mij ben JIJ er geen vier dagen mee bezig! Maar hebben anderen dit voor jou gemaakt. En dan is het niet meer dan fatsoenlijk om de helpers te bedanken. Jij verwacht dus dat jouw hele probleem wordt opgelost door op verschillende fora vragen te stellen en zelf niets te ondernemen?
Het is weliswaar geen crossposting maar erg netjes is het niet. Weet je trouwens dat er ook een zoekfunctie op zowel deze als op de andere site bestaat? Maak daar eens gebruik van en probeer zelf eens wat.

Voor eventuele andere helpers: http://www.worksheet.nl/forumexcel/vragen/85074-calculatie-offerte-2.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan