• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Factuur nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewoonDree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Ik kom er niet meer uit. Ik ben nu 4 dagen bezig en loop helemaal vast. Ik ben ook een leek op dit gebied
Ik wil een calculatie/offerte bestand maken waar in 1 oogopslag alle gegevens b.v de prijs, korting en offerte nummer zichtbaar worden. Waar ik nu op vast loopt is de automatische nummering dit krijg ik niet goed en in bepaalde cellen heb te groten formules gebruikt om het werkend te krijgen De nummering moet beginnen met 2014-00001 wat een jaar later vanzelf naar 2015-....gaat. Dit unieke nummer moet dan opgeslagen kunnen worden incl. de naam van de klant. Zodanig dat makkelijk terug te vinden is. Je begrijp misschien mijn vraag al wie kan of wil mij hierbij helpen. Hoef niet voor niks ik heb daar best wat voor over. Ik zal een voorbeeld bijvoegen wat ik tot nu toe gemaakt heb.Bekijk bijlage Calculatie-Offerte-proef.xlsx

Ik heb alvast een begin gemaakt.
Bij het openen van het bestand wordt automatisch het ordernummer met 1 verhoogd.
Zodra men op de knop Opslaan drukt, wordt alleen het 1e werkblad in C:\ opgeslagen en wordt het ordernummer wederom verhoogd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen