• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische factuurnummering (getal wordt opgeslagen als tekst)

Status
Niet open voor verdere reacties.

qelvin

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Beste forumleden,

Via onderstaande code laat ik de inhoud van TextBoxInitKlantID wegschrijven naar een cel InitieelKlantnummer die staat in tabblad Klanten.

Code:
Private Sub KnopOKKlantID_Click()
Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("Klanten")
'plaatst de gegevens in de database'
If Me.TextBoxInitKlantID.Value = "" Then
    Exit Sub
End If
Range("InitieelKlantnummer") = Me.TextBoxInitKlantID
Unload Me
'Messagebox'
MsgBox "De instellingen werden opgeslagen"
End Sub

Via onderstaande code laat ik bij het aanmaken van een nieuwe klant het hoogste nummer in de rij, ophogen met 1.

Code:
Private Sub Userform_Initialize()
TextBoxKlantnummer.Value = WorksheetFunction.Max(Worksheets("Klanten").Range("KlantID")) + 1
End Sub

Het initieel opgegeven nummer wordt echter weggeschreven als tekst, zodat het nieuwe klantnummer steeds begint bij 1.
Kan één van de codes aangepast worden zodat de cel InitieelKlantnummer steeds de eigenschap 'getal zonder decimalen of scheidingspunt voor duizendtallen' krijgt?

Misschien helpt dit
TextBoxKlantnummer.Value = WorksheetFunction.Max(Worksheets("Klanten").Range("KlantID")) + 1
probeer eens
TextBoxKlantnummer.Value = WorksheetFunction.Max(Worksheets("Klanten").Range("KlantID")) + 1 * 1

qelvin,

Als het als text word opgeslagen, moet je het met 1 vermenigvuldigen.
Als het dan goed is, is het weer een normaal getal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan