• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische formule verwijzing naar categorieën op andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarryV

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Hallo iedereen,

Ik ben bezig om in Excel mijn boekhouding te verwerken en loop nu tegen een aantal dingen aan. Hieronder een heel verhaal die hopelijk het bijgevoegde Excel-document (onderaan) verduidelijken.

Ik wil gebruikmaken van 3 tabbladen.
I. Op de eerste komen alle inkomsten en uitgaven te staan, zoals te zien is op een bankafschrift.
II. Op het tweede tabblad komen mijn inkomsten en uitgaven te staan. Deze zijn/worden gecategoriseerd in een voor mij meest logische categorie en op vaste en niet vaste lasten.
III. Tot slot het derde tabblad: hier komen andere categorieën te staan. Zo wil ik wel eens weten wat ik besteed heb bij een bepaalde winkel. Mijn verzekeringen heb ik allemaal onder een andere categorie staan (Auto/Zorg/Vakantie/etc.), maar ik wil ook weten wat ik totaal aan verzekeringen heb uitgegeven...

Vragen:

Tabblad 1: Bankoverzicht
1a. In de CEL E19 moet gezocht worden naar alle uitgaven in januari
1b. In de CEL F19 moet gezocht worden naar alle inkomsten in januari
1c. In de CEL E20 moet gezocht worden naar alle uitgaven in februari
1d. In de CEL F20 moet gezocht worden naar alle inkomsten in februari

Tabblad 2: Uitgaven + inkomsten
2. In de kolommen van de maanden staat nu een handmatige verwijzing, naar het tabblad "Bankoverzicht", dit zou automatisch moeten gaan en het beste in een voorbeeld uit te leggen.
In cel C17 moet er gekeken worden in tabblad "Bankoverzicht" of er in de categorie "Auto" en in de categorie "Benzine" een uitgave is geweest is geweest. Zoals te zien is in het voorbeeld is er 2x getankt voor 10 euro. In cel C17 moet dus 20 euro komen te staan.

Tabblad 3: Uitgaven per categorie
3a. In de cellen onder de maanden zelfde soort formule als bij vraag 2, alleen wordt er nu op 1 criterium gezocht i.p.v. 2.
3b. In kolom N moet de formule van 3a uitgebreid worden voor het hele jaar i.p.v. een bepaalde maand.

Alvast bedankt voor het lezen en het meedenken. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik die graag.
Bekijk bijlage Finacieel overzicht.xlsx

Zet alle data in één tabel en maak vervolgens gebruik van draaitabellen om overzichten te maken.

Barry,

Ik ben het helemaal met VenA eens, je hebt al een tabel met bankgegevens.
Maak daar gebruik van en maak een draaitabel, dan heb je ook maar een tabblad nodig
om beide overzichten te kunnen maken.
Ik heb om je op weg te helpen van jouw bankgegevens een draaitabel gemaakt.

Bekijk bijlage HelpMijFinacieelOverzicht.xlsx

Veel Succes.

Beste VenA en Elsdoorn2134, bedankt voor de reacties. Draaitabellen heb ik nog niet eerder mee gewerkt, zat met formules in mijn hoofd.
Elsdoorn2134 hartelijk dank voor het maken van deze draaitabel, die ga ik eens rustig bekijken en hopelijk leer ik er iets van.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan