Automatische generatie van een back-up bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosterbaan S S

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Access genereert automatisch een back_up bestand.

Beste allemaal,

Access draait bij mij in een netwerk.
Er draait een beveiligingsbestand en het normale .wdb bestand.
Elke gebruiker heeft Access op zijn pc en logt in via de share met het beveiligingsbestand.

Een medewerker heeft, tijdens het opstarten van het .wdb bestand van de share, de applicatie weer afgesloten.
op dat moment werd er een back_up bestand op de share gegenereerd. Dit back_up bestand is niet normaal te openen; het geeft tijdens het openen een foutmelding (MDsysbestand is niet te vinden).

Mijn algemene vraag is: wat moet ik met het back_up bestand en kan ik er van uit gaan dat het originele .wdb bestand niet beschadigd is?

p.s. het originele .wdb bestand is normaal te openen.
Bij analyse en herstel zijn er geen foutmeldingen geweest.

Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
imho:

Lijkt erop dat je geluk hebt gehad. De backup kan je waarschijnlijk weggooien.

Het is nooit verstandig een backup te maken terwijl er nog iemand ingelogd is.
Advies: zorg ervoor dat een gebruiker niet kan inloggen als er gebackupped wordt en zorg dat er geen backup gemaakt kan worden zolang er nog iemand is ingelogd.

Hoe je dit verwezenlijkt hang af van je eigen kennis van Access.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen met je probleem.

Weest gegroet,
Guus

Hallo Guus,

Ik denk dat je mijn vraag niet goed hebt begrepen (of ik ben niet duidelijk genoeg geweest...)
Het is n.m zo dat access zelf een back_up heeft gegenereerd toen een collega van mij access opende en tijdens het openen direct ook weer afsloot...
Ik begrijp dus niet hoe zoiets aut. kan gebeuren.:(

Ik vond op google dat een .wdb bestand een bestndsformaat van Works is. Het lijkt me verstandig als je het .wdb bestand converteert naar een "echt" access bestand.

Op verschillende sitres lees ik dat wdb bestanden niet in access geopend kunnen worden, hoe heb je dat bij jou voor elkaar gekregen?

De tips die op sites verschijnen zijn om het bestand in excel te importeren en dan over tehale naar access.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan