Automatische herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cotje

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2002
Hallo mede-helpmij-ers,

ik heb een nieuwe pc gebouwd, en daarbij treed een heel raar probleem op. Zodra ik in Windows zeg dat de pc moet afsluiten lijkt hij dit ook daadwerkelijk te gaan doen. Zodra Windows helemaal afgesloten blijven de fannen nog een paar seconde draaien. Hierna gaan ze allemaal uit. Echter na een aantal seconden gaat de pc weer automatisch aan...

Ik heb alle stekkers al gecontroleerd, maar die lijken allemaal goed aangesloten te zijn. De pc functioneerd verder ook prima, is echt alleen dit probleem wat die geeft.

Specs:

Moederbord: Intel DP36DP
Processor: Intel Core2Duo E8400
Geheugen: 2x 1024 MB DDR2-800 van GEIL
Videokaart: Geforce 8800 GTS
Harde schijf: WD Raptor 74 GB

Iemand nog een idee?

B.v.d. Cotje

Dan zijn er best wel veel mogelijkheden die het probleem veroorzaken (voor Vista ben ik ze nog minder tegengekomen)

Roxio kan een oorzaak zijn,
toetsenbord kan de boosdoener zijn,
een aangesloten USB apparaat

Kijk hier maar even, er worden er wat genoemd.

Laatst bewerkt:
Roxo heb ik niet, toetsenbord en andere usb apparaten ga ik gelijk even proberen.

Kijk even naar mijn vorige bericht, ik heb (inmiddels) een linkje geplaatst.

De volgende opties heb ik geprobeerd zonder resultaat:

Automatische herstart bij systeemcrash uitgeschakeld
Alle USB apparaten losgehaald, behalve toetsenbord
Ander toetsenbord geprobeerd

Dan staat er op die site van tweakxp ook nog iets over AMP in en uitschakelen? Wat is AMP?

Probleem is opgelost, de BIOS hersteld naar de standaard waarden, de HDD weer op ACHI gezet. Nu sluit de pc wel gewoon goed af..

Bedankt voor de moeite in ieder geval!!

Cotje

Ok, maar bios op default betekent theoretisch ook een niet optimaal ingesteld systeem. Research naar een paar biostweaks voor jouw machine zal derhalve geen kwaad kunnen.

Het enige wat ik tot nu toe aangepast had was de CAS-Latency instellen voor het geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan