• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische hoogte bij samengevoegde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Als je tekst met terugloop in 1 cel hebt, zorgt excel er voor dat de hoogte van de cel zich automatisch aanpast. Hij doet dit niet als de tekst in twee samengevoegde cellen (naast elkaar) staat. Een deel van de tekst zie je dan niet, tenzij je zelf de hoogte van de regel aanpast.

Weet iemand hoe je ook bij samengevoegde cellen met terugloop automatisch de hoogte van de regel juist kunt krijgen?

Groet
Gert

Gert, lees hier eens even.

Verander in mijn code daar

ActiveCell

door

Target

Dat is iets beter.

Wigi

Wigi
ik heb het er in gezet, met jouw aanpassing, maar hij doet niets.
Ik heb het tabblad geselecteerd met remuknop, "Programmakeuze ingeven" en dan gewoon jouw tekst ingegeven.

De code doet het blijkbaar niet. Bedankt om dat te melden. Jij deed niets verkeerd.

Het lukt trouwens ook niet om dit manueel te doen (dubbelklik op de scheiding tussen de 1 van rij 1 en de 2 van rij 2).

Dat zal iets zijn om morgen eens onder de loupe te nemen. Al weet ik niet of er iets gaat terecht van komen. Raar probleem. Want zonder samenvoegen lukt het wel.

Wigi

Ik hoop dat het je lukt.
Ik ben bezig met een soort werkinstructie, waarbij bevindingen kunnen worden vastgelegd op verschillende tabbladen (heel ingenieus, vind ik zelf, met tabbladen die door clickboxen tevoorschijn komen of weer verborgen worden).
Door de kolomindeling moet ik hier en daar cellen samenvoegen, om het overzichtelijk te houden. En dat is dus weer lastig voor de autohoogte.:o

Ben heel benieuwd of je er uitkomt:p !
In elk geval alvast bedankt.

Ik kon het toch niet laten liggen tot morgen :o :D

Zie bijlage. Het gebeurt niet manueel (kan je zelf wel maken), maar met een druk op de knop. Selecteer eerst de cellen die "samengevoegd" moeten worden.

Wigi

PS: Waarom samengevoegd hierboven tussen " " staat begrijp je wel als je het bestand bekeken hebt.

Bijlagen

Het is dus toch een lastiger 'probleem' dan ik op het eerste gezicht :shocked: dacht. Ik vind dat je het clever hebt opgelost:thumb: , ik ga kijken of ik dat kan inpassen. Mocht iemand nog op een handiger methode weten, waarbij het ook automatisch gaat, dan ben ik benieuwd.

Groet
Gert

Op Excelforums lees je ook dikwijls de raad om NOOIT samengevoegde cellen te gebruiken (tenzij het echt niet anders kan). Die zorgen voor meer problemen dan ze oplossen. Die raad geef ik nu ook hier mee.

Wigi

Wigi, met dank aan jouw macro heb ik een eenvoudige, werkbare oplossing: gewoon de opmaak/celeigenschappen/uitlijning en dan "centreren over selectie". Hartelijk dank. :D

En uh, inderdaad zijn samengevoegde cellen niet ideaal, maar soms kun je niet anders (of toch, blijkt nu....)

Gert:o

Wigi, met dank aan jouw macro heb ik een eenvoudige, werkbare oplossing: gewoon de opmaak/celeigenschappen/uitlijning en dan "centreren over selectie". Hartelijk dank. :D

En uh, inderdaad zijn samengevoegde cellen niet ideaal, maar soms kun je niet anders (of toch, blijkt nu....)

Gert:o

OK, graag gedaan. Blij dat ik geholpen heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan