• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Hyperlink van cellen naar bestanden op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost4t

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Beste Leden,

Na het zoeken op het NET en zelf proberen blijf ik met men handen in het haar voor het volgende probleem in excel 2007:

-Ik heb 4 kolomen/cellen. De gegevens in kolom/cellen B & C worden toegevoegd d.m.v een "drop-down" menu. Kolom/cellen D bevat datum's. De gegevens van Kolom B,C & D worden automatisch weer gegeven in kolom G.
--> voorbeeld: ik geef de volgende data in een cel B20: Hallo
C20: het is vandaag
D20: 2012-12-03
Automatisch krijg ik in cel: G20: Hallo het is vandaag 2012/12/03 door deze formule toe te passen in cel G20:
Code:
=(B20&"  "&C20&"  "&TEXT(D20;"dd/mm/jjjj"))

Nu zou ik willen dat, eens een cel is ingevuld in kolom G, deze automatisch een hyperlink wordt naar een foto (op mijn schijf/pc) die dezelfde bestand naam heeft als de gegevens in kolom G.
Dus voorbeeld: G20: Hallo het is vandaag 2012-12-03 -> verwijst, dmv. hyperlink naar de foto die genoemd is: Hallo het is vandaag 2012-12-03.jpg

Kan iemand mij hierin verder helpen?:confused:

Alvast héél erg bedankt! :thumb:

greets
G.

Altijd makkelijk z'n voorbeeld bestand zodat je het niet zelf hoeft te maken.

Probeer dit eens, niet getest

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Columns("B:D")) Is Nothing Then
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Cells(Target.Row, 7), Address:= _
        "C:\Users\Gebruiker\Documents\" & Cells(Target.Row, 7).Value & ".jpg", TextToDisplay:= _
        Target.Value
        End If
End Sub

PS je zou je formule dan aan moeten passen zodat er maar 1 spatie tussen de cellen staan ipv 2 zoals je nu hebt.
en "/" kan niet in een bestandnaam dus die moet je ook vervangen door iets anders.

Code:
=(B20&" "&C20&" "&TEKST(D20;"ddmmjjjj"))

Niels

Laatst bewerkt:
ik kom er maar niet uit.

Naam "Maertens" in cel A1,
Voornaam "Jo" in cel B1 ,
Samengevoegd "Maertens Jo" in cel C1.

Graag zou ik dan een automatische link krijgen in cel D1 als het bestandje Maertens Jo.xlsm aanwezig is op de plaats D:\

Attentie : ik zou dit dan gebruiken voor alle aanwezig personen op deze pagina;

Is dit te verwezenlijken ,

Jo

Het is wel zo netjes en duidelijk om een eigen vraag te stellen ipv iemand anders zijn vraag te kapen.
Ik snapte al niet wat dit met de oorspronkelijke vraag had te maken.

Niels

@jo

Bestudeer de forum regels een en dan met name punt 5 onder kopje 'Berichten plaatsen:'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan