• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatische inhuurlijst dropdowns

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

okan.bhdr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2024
Beste excel experts,

Hier als jongebore excel persoon heb ik jullie hulp nodig.

Ik ben bezig met het maken van een inhuurlijst voor onze minigravers om zo wekelijks bij te houden hoeveel uur we ze gebruiken en bij welke opdrachtgevers . Natuurlijk heeft elke opdrachtgevers andere tarieven en verschillen ze per minigraver de grote.
ik heb daarvoor dropdowns voor gebruikt maar het lukt me niet om de opdrachtgever de ton en tarief met elkaar te koppelen zodat de juiste tarieven komen bij de gekozen opdrachtgevers.

Bij Blad data staan de opdrachtgevers en de tarieven per verschillende minigraver
en blad Test 1 staat de inhuurlijst die voor een stukje gemaakt is

uiteraard heb ik en dummy bestand gemaakt met wat verzonnen bedragen om het visueel beter te maken .

bij voorbaat dank,

Tips hoor ik graag zodat ik jullie later trots kan maken als mede excel expert :)

Bijlagen

In tabblad Data heb ik per opdrachtgever bereiken een naam gegeven. Die namen gebruik ik in de formules m.b.v. INDIRECT()

Bijlagen

Hier een geheel andere opbouw.
De geel gemarkeerde cellen kunnen weg en de groene vul je aan.
De formule staat in kolom E (groene cellen).

Bijlagen

En nog eentje:
(iets robuuster en opgeschoond)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wil jullie allemaal hartelijke bedanken voor de snelle hulp zal hiervan veel leren op de manier van jullie sheets nog een fijne dag verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan