• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische invullen van een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannesgk

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2013
goede dag

ik heb met hulp van jullie nu een exel bestand kunnen maken met verschillende tab bladen en marcro's en formule's
alleen heb ik nu nog een vraag ik wil graag in een cel op een tabblad automatische een tekst laten komen
heb op het Forum gezocht en dingen door gelezen over vert zoeken maar krijg het niet zo als ik het graag wil

de bedoeling is dat bv wanneer cel B4 willekeurige tekst bevat dat in cel C4 er tekst komt te staan wat ingevuld staat in bij cel A1
wie kan mij dit uitleggen hoe ik dit doe en of dit mogelijk is

groeten jannes

heb het net toegepast en de cellen ingevuld waar het moet werken
=als(P4<>"";R2;"") alleen het werkt nog niet

de bedoeling is in P4 vult men willekeurige tekst in dan moet in Q4 de tekst te komen staan wat in R2 staat ingevuld

groet
jannes

staat bovenstaande formule in q4, want dat doet volgens mij wat je wil toch?

Ja de code staat in Q4 maar laat niet zien wat er in R2 staat
hij laat de code zien

Laatst bewerkt:
Je celopmaak staat op tekst, deze moet op standaard staan.

Wampier / Cobbe
bedankt dat is wat ik zocht:thumb:
groeten
jannes

Laatst bewerkt:
Wampier / Cobbe

de code werkt perfect allen komt er nu een ander probleem met een andere tabblad CLUSTER3
op dit tabblad gebuik ik verticaal zoeken en haalt hij dus ook info uit de cellen H4 tot Q4 op het tabblad invullijst
maar als er niks staat vult hij dat dus ook niets in op het tabblad cluster 3 maar maakt wel leeg regels aan de code die in Q4 staat
en dat is weer niet de bedoeling
zal het bestand bij voegen zodat het misschien iets duidelijker wordt

groet jannes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan