Automatische kleurverandering font?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Het volgende wil ik bewerkstelligen:

Over een zwarte cirkel (vorm invoegen in Word) wil ik een tekst laten lopen. Dan moeten de letters die over de cirkel lopen wit worden en die er niet overheen gaan zwart worden. Met gewoon die enkele letters selecteren en dan de fontkleur aanpassen kom ik er niet: sommige letters moeten voor de helft wit zijn en voor de helft zwart, passeren dus de rand vd cirkel. Ik moet een stuk of tien logo's maken die op deze wijze geformeerd zijn.

Door het in Word te maken en het ontwerpje vervolgens te knippen en op te slaan als afbeelding was de bedoeling, maar als het anders kan: zeg het maar.

De logo's worden uiteindelijk sterk verkleind en moeten dienen als een soort herkenbare voetnoot. EPS of zo is dus niet vereist.

Hoe doe ik dit?

Dat riekt als een klusje voor een tekenpakket; ik denk niet dat je dat met Word of PowerPoint kunt oplossen. PowerPoint heeft dan nog wat meer mogelijkheden als Word, maar je kunt een object niet zodanig instellen dat de inhoud diapositief wordt weergegeven. Dat kan bijvoorbeeld wel in Photoshop. En wellicht ook met Gimp, maar dat ken ik nauwelijks.

Opgelost

Dat riekt als een klusje voor een tekenpakket; ik denk niet dat je dat met Word of PowerPoint kunt oplossen. PowerPoint heeft dan nog wat meer mogelijkheden als Word, maar je kunt een object niet zodanig instellen dat de inhoud diapositief wordt weergegeven. Dat kan bijvoorbeeld wel in Photoshop. En wellicht ook met Gimp, maar dat ken ik nauwelijks.

Bedankt voor je antwoord. Omdat ik maar vier plaatjes moest maken die sterk verkleind (1,2 cm hoog) op papier moesten komen, heb ik het met Word gemaakt (vorm met daaroverheen een tekstveld). De hele letters binnen zwarte cirkel fontkleur wit gegeven en daarna geknipt als plaatje. Vervolgens in Paint de halve letters met wat knippen, plakken en pixels inkleuren gebracht tot het eindresultaat.
Hierbij een afbeelding van een van de vier.
Bekijk bijlage 239471

Bijlagen

• Logo onderwijsontwikkeling.PNG
    Logo onderwijsontwikkeling.PNG
    24,5 KB · Weergaven: 53
Is er een reden dat je mijn complete antwoord hebt gequoot? Ik zie 'm niet namelijk...

Er is ook geen echte reden voor. Ik dacht dat alleen door op Quote drukken je een reactie kon plaatsen, maar deze dombo ziet nu dat het ook zonder Quote kan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan