• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimba

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Hallo,

Ik ben bezig met een productie meting. daarvoor heb ik een bestand gemaakt om mee te werken.
In de bestand wil ik zodra ik de reset knop aan klik wordt de tijd die ik heb gemeten automatische gekopieerd naar een andere sheet .
Wie kan mij hier bij helpen?

Groetjes,

Bijlagen

Bedankt voor je reactie.

De gebruikte code werkt alleen perfect met de tabel (assembly times) en niet voor de tabel (no assembly times).
Ik wil ook de tijden van de tabel (no assembly times) naar scheet2 verplaatsen, afhankelijk van de waarde in cel C7.(sheet1)
is dat moegelijk?

Dit lijkt me beter dan naar zo'n draaitol kijken.
Code:
Function Start(rij, kolom)
a = True
c = Cells(rij, kolom).Value
 Start = Timer
    Do While a
        Cells(rij, kolom) = c + (Timer - Start) / 86400
      DoEvents
    Loop
End Function

Gebruik de mogelijkheden van Excel.
Het kan veel simpeler (bijv.met 2 knoppen)
Ga in een cel in kolom D staat en klik op de knop start.

Bijlagen

Het kan inderdaad met twee knoppen, of drie als je de gemeten tijd wilt laten staan tot een reset.
Je kunt de knoppen zelfs laten verspringen naar de rij van het product waar je een productiemeting voor wilt doen.
Maar bijgaand nog een update met jouw wensen volgens #3, als ik die tenminste goed heb begrepen.

Bijlagen

Hallo AHulpje,

Bedankt dat is precies wat ik wilde, maar met gemeten tijden van (preparation,repair en search) tijdens het klikken op reset-knoppen springt de gegevens niet naar de juiste cel.
maar met gemeten tijden van (Move) gaat het wel naar de juiste cel.
Hoe krijg ik dit nu in elkaar?

Welke uitwerking bedoelde je met: "Dat is precies wat ik wilde"?
In welke cellen zouden de gemeten tijden terecht moeten komen bij het drukken op de knop Reset van respectievelijk Preparation, Repair en Search?
Oftewel hoe weet ik voor welk product de Move, Search, Preparation en Repair tijden worden gemeten?

Het hele concept met het beoogde resultaat moet eerst nog maar eens grondig doorgenomen worden.

Hier bij even wat meer duidelijkheid van wat ik bedoel wat ik wil.

De gemeten tijden van Preparation, Repair en Search moeten bij het drukken op de knop Reset terecht komen bij de rij van de ingevoerde nummer op C7 (Sheet1).

voorbeeld:
Als ik nummer 5 invoer op C7 (Sheet1) moeten de gemeten tijden van Move,Preparation, Repair en Search bij het klikken op de reset terecht komen op de rij van de ingevoerde nummer op Sheet2 (F8,G8,H8,I8)
En als ik nummer 6 invoer dan komen de tijden op de rij van nummer 6 te zien.(Sheet2 (F9,G9,H9,I9) ENZ.
Hoop dat dit duidelijk is.
Nogmaals dank.

Dan wordt het zoiets, zie bijlage.
Zelf nog even controles toevoegen op invoer van bestaande nummers etc.

Bijlagen

Het werkt perfekt!!!!
Hartstikke bedankt voor de moeite. Hier ben erg blij mee.:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan