• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische kruis bij gedetecteerde inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rachid09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2019
PHP:
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om op basis van 2 kolommen een nieuwe sheet te maken waarbij automatisch een kruisje gezet wordt.

Laatst bewerkt:
Kan je in het voorbeeld ook even de verwachte uitkomst zetten?

Of zoek je iets van een draaitabel?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Reply VenA

Dank voor het willen meedenken VenA.

Heb even een steekproef gedaan op een drietal FR's en jouw overzicht klopt. De totalrow-counts stroken met de aantallen singles die in een FR horen te zitten.

Een (voor jou wellicht) simpele draaitabel dus :d

Bevatte jouw bijlage alle info uit mijn bronbestand, zo nee kun je me een kort stappenplan geven hoe ik dit zelf kan een volgende keer?

Thnx again.

Nabewerking draaitabel

Hoi,

Net als thuis roept ook in de werkpraktijk de ene vraag de andere op :d

In de nabewerking van de draaitabel vroeg ik mij af of de volgende weergave mogelijk is:

Cel A5 (1000-ALL-FI-MUT-CONTRREK-BETAL) komt voor in een aantal verzamelrollen namelijk in verzamelrollen uit cel DA5 & DB5 & DC5

De eerstvolgende rol die minimaal in deze zelfde 3 verzamerollen voorkomt is cel A22, deze rol namelijk (7000-K&M-BC-ALGEMEEN) komt net als A5 ook voor in dezelfde 3 verzamelrollen DA5 en DB5 en DC5

Hetzelfde geldt voor A42 enz. Is het mogelijk een overzicht te verkrijgen van rollen die gemeenschappelijk hebben dat ze altijd als combinatie voorkomen in dezelfde verzamelrol? Zie bijlage

Bijlagen

Reactie VenA

Om de bijlage als voorbeeld te nemen.

De rol uit cel A5 komt voor in 3 verzamelrollen namelijk cellen DA5, DB5, DC5 (via verticale gele arcering aangegeven)

De eerstvolgende rol die minimaal in exact dezelfde verzamelrollen voorkomt is cel A19 (via horizontale gele arcering aangegeven)
Vervolgens cel A21, cel A22.

Als deze in slechts 2 gevallen overeen zou komen (stel enkel cel DA5 en DB5 gemeenschappelijk dan zou hij niet in de output moeten verschijnen)

De output zou dan moeten zijn tabblad 3. Dit zijn namelijk de rollen uit kolom A die in ieder geval cellen DA5 en DB5 en DC5 gemeenschappelijk hebben met de waarde uit cel A5.

Ik weet ook niet of de draaitabel het beste middel is om op de gewenste output te komen. De sheet bevat namelijk op tab1 de startinformatie:

Tab1= overzicht van alle verzamelrollen (kolom A) en de inhoud per verzamelrol (kolom B) dus verzamelrol nr. 1 uit cel A2 tm A90 heeft als inhoud 89 losse rollen (cel B2 t/m B90)
Verzamelrol 2 loopt van cel A91 tm A180 en heeft als inhoud 90 rollen (cel B91 tm 180) enz. enz.
Nu zullen verzamelrol 1 en 2 qua inhoud veel losse rollen uit kolom B gemeenschappelijk hebben, en daar ben ik naar op zoek, welke losse rollen uit kolom B komen altijd als set samen in de verzamelrollen maar dan gebaseerd op de totale info en niet enkel 2 verzamelrollen. zie bijlage

Bijlagen

Is mij te complex. Daarnaast vind ik het geen voorbeeldbestand.

Eens met VenA. Hier is geen touw aan vast te knopen voor de leek, zonder er een studie van te maken.

Tip: versimpel je voorbeeld (sterk), en voeg voor enkele regels toe wat de gewenste uitkomst is met een toelichting hoe je tot deze uitkomst gekomen bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan