automatische laten opstarten na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakvanhetveer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2006
Berichten
2
Hallo hier zo,
Heb een vraagje, is het mogelijk om in windows xp in te stellen dat na stroomuitval de pc weer automatische opstart. De PC staat namelijk niet thuis, maar er moet wel verbinding kunnen worden gemaakt van uit thuis via pc anywhere. Dus nadat er weer stroom is moet de pc dan ook weer automatische opstarten.. de pc staat altijd aan.
gegroet Sjaak
 
De pc staat niet thuis.
zit er een ups aan die pc die de computer netjes kan afsluiten als er stroomuitval is.
je zou er voor kunnen zorgen dat je een netwerkkaart krijgt doe WOL heeft.
Wake On Lan.
zodra de netwerkkaart merkt dat er iemand aanklopt zet deze de computer weer aan.

een andere oplossing zou ik niet weten.
 
De thuis pc is via een modem verbonden met de pc op locatie.. via pc anywhere kun je dan van de pc thuis naar de pc op locatie "inbellen". De pc op locatie dient dan als host en de pc thuis als remote. Je neemt dan thuis het beeldscherm aan van de pc op locatie, zodat je naar alarm of andere dingen kunt kijken.. De pc op locatie staat in een varkensstal en je kunt dan de regelaars bekijken en/of wijzigen. Ik weet toevallig dat je bij windows (95 of) 98 ergens iets aan kon vinken zodat de pc altijd opnieuw opstarte na een stroomuitval..
Maar ben bij xp nog niks tegen gekomen.
 
Bij mij staat die keuze in de bios.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan