Automatische nummering op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Ik wil een diaserie maken van foto's, die door verschillende personen gemaakt zijn. Ik zet de geselecteerde foto's in een map en wil die dan sorteren op de datum dat die foto gemaakt is, dus klik ik in de Verkenner op "Afbeelding gemaakt op", maar de lijst blijft gesorteerd op naam. Ik heb een screenshot hiervan gemaakt (zie bijlage).
Weet er iemand raad?

Bijlagen

Ik gebruik hier het (gratis) programma 'namexif 1.4' voor van digicamsoft.com. Dit programmaatje kan fotobestanden hernoemen naar datum en tijd waarop ze gemaakt zijn. Optioneel kan je de oorspronkelijke bestandsnaam achteraan de nieuwe filenaam laten staan.

1 maar: alle verschillende fototoestellen waarvan de bestanden in 1 map worden gezet, moeten wel goed zijn ingesteld op datum en tijd. Als er bijvoorbeeld niet aan zomer/wintertijd is gedacht, zit er al een fout van 1 uur tussen verschillende foto's.

Nadat je de bestanden 'hernoemt' hebt, kan je dus wel sorteren op bestandnaam, want deze is in datum en tijd opgebouwd (bijvoorbeeld: 2008-12-29_15.14.23.20_IMG8067.JPG)

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan