Automatische nummering titels in template

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthiej88

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo!

Voor mijn afstudeerproject wil ik graag een template opstellen waarin alle stijlen zijn ingebouwd. Graag zou ik daarin verwerken dat de titels automatisch doorgenummerd word. bij de hoofdtitel (1. hoofdstuk 1) wil dit prima, maar als ik daaronder subtitels wil doorlaten nummeren (1.1 subtitel), neemt hij bij hoofdstuk 2 niet het 2-tje over. Het volgende is dan het geval:

1. Hoofdstuk 1
1.1 Subhoofdstuk 1.1
1.2 Subhoofdstuk 1.2

2. Hoofdstuk 2
1.3 Subhoofdstuk 2.1

Hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt!

Matthijs

Je hebt bij de automatische nummering in de opmaakprofielen een paar mogelijkheden, kijk eens bij de tab Meerdere niveaus (opm: ik werk nog met Word 2002 - :eek:) en kies dan eens nummer 5, dus de tweede van links in de tweede rij.

Kopstijlen zijn wat betreft nummering al dan niet afhankelijk van een voorgaand niveau. Kop 1 is dan uiteraard het hoofdniveau, en kop 2 neemt het niveau van kop 1 over.
Hopelijk maken de plaatjes het wat duidelijker...

Bijlagen

• Kop 1 nummering.jpg
    Kop 1 nummering.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 190
  • Kop 2 nummering.jpg
    Kop 2 nummering.jpg
    55,8 KB · Weergaven: 119
oké bedankt!

't ziet er allemaal heel logisch uit, maar volgens mij zit dat niet meer in word 2007, ik kan het iig niet vinden.

weet je waar ik het onder kan vinden?

Nee; ik werk nog steeds (en blijf dat voorlopig nog wel even doen tot microsof weer een fatsoenlijk pakket uitbrengt) met 2003. Maar het moet ongetwijfeld kunnen...

'k vind zelf 2007 best relax.. maar ieder z'n ding:)

iemand anders enig idee hoe dit in 2007 werkt??

Kun je een voorbeeldje maken? Dat kan ik wel inlezen in 2003, misschien kan ik a.d.h. van een docje wel iets zien, en eventueel oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan