• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoannaAlu

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2018
Goedemiddag allemaal.

Ik ben al een tijdje bezig aan een bestand om offertes te maken en kan zeggen dat ik dit bijna afgerond heb.

Nu heb ik een automatische nummering gekregen die gaat kijken in mijn map wat het laatste nummer was en dan automatisch nummert naar het volgende als ik mijn orginele offerte open.
Ik zou nu nog graag de achternaam van mijn klant (E11) invoegen zodat ik zowel op offertenummer als op klantnaam kan gaan zoeken in mijn computer.

Dit is me helaas nog niet gelukt, ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar kom telkens op hetzelfde probleem.

Als ik de achternaam invoeg, gaat het document telkens opnieuw nummeren bij een andere achternaam
bijvoorbeeld:

S20-2018-001Hermans
S20-2018-001Berden

Ik zou het zo moeten krijgen dat het het volgende gaat:

S20-2018-001Hermans
S20-2018-002Berden

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast heel hard bedankt!
Joanna

Bekijk bijlage Orginele offerte Forum.xlsm

Iets in deze vorm?
Code:
Naam = Left(Omschr, 9) & Format(Nr + 1, "000") & "wat jij wil"

Je vorige vraag op het automatisch nummeren lukt je niet?

Ik heb nog geen reactie gezien.

Beste VenA,
Helaas lukt deze code niet, de benaming moet automatisch komen en dus moet de naam ook automatisch worden ingevoerd uit de excel.

Beste Harry,

Ik heb toen zowel jou code als die van de andere persoon geprobeerd, maar bleef continu foutmeldingen krijgen.
Daarna heeft een vriend van mij mij kunnen helpen waarna het nu wel lukte.
Helaas vroeg mijn baas nu voor die namen er ook nog in te verwerken, dus zit ik weer met problemen.

Groetjes

Misschien moet je er eerst eens VBA van maken. Het bestand is mij niet duidelijk maar in basis kan het waarschijnlijk zo.

Code:
Sub VenA()
  c00 = "E:\Temp\Offerte\" 'even aanpassen naar het juiste pad
  ar = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir " & c00 & "*.xlsm/o:n /b").stdout.readall, vbCrLf)
  If UBound(ar) = -1 Then t = 1 Else t = Val(Mid(ar(UBound(ar) - 1), 10, 3)) + 1
  c01 = "S20" & "-" & Year(Date) & "-" & Format(t, "000") & [E11]
  ActiveWorkbook.SaveAs c00 & c01 & ".xlsm"
  ActiveSheet.Range("A1:W126").ExportAsFixedFormat 0, c00 & c01 & ".pdf"
End Sub

Of
Code:
Sub VenA()
  c00 = "E:\Temp\Offerte\" 'even aanpassen naar het juiste pad
  ar = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir " & c00 & "*.xlsm/o:n /b").stdout.readall, vbCrLf)
  If UBound(ar) = -1 Then t = 1 Else t = Val(Mid(ar(UBound(ar) - 1), 10, 3)) + 1
  c01 = "S20" & "-" & Year(Date) & "-" & Format(t, "000") & [E11]
  [COLOR="#FF0000"]ActiveSheet.Copy
  ActiveWorkbook.SaveAs c00 & c01 & ".xlsm", 52
  ActiveWorkbook.Close 0[/COLOR]
  ActiveSheet.Range("A1:W126").ExportAsFixedFormat 0, c00 & c01 & ".pdf"
End Sub

Laatst bewerkt:
Een faktuurnummer waarvan meer mensen gebruik kunnen maken in een standaard directory.

Code:
Sub M_snb()
    c00 = "C:\????fnr"

If Dir(c00) = "" Then
        Open "C:\0000fnr" For Output As #1
        Close
    End If
    c01 = Val(Dir(c00))
    Name "C:\" & Format(c01, "0000") & "fnr" As "C:\" & Format(c01 + 1, "0000") & "fnr"

ActiveWorkbook.SaveAs "G:\OF\voorbeeld " & Format(c01 + 1, "0000"), 50
End Sub

Laatst bewerkt:
Beste VenA

Deze code werkt uitstekend bij het opslaan.
Al zou het leuk zijn dat als ik bijvoorbeeld 2x iemand met Berden als achternaam heb het dan ook
0001Berden en 0002Berden als uitkomst brengt.

Alleen zijn er bij het gebruik van deze code een deel andere dingen die niet meer werken. Aangezien dat dit de eerste keer is dat ik zoiets maak, en ik hier eigenlijk bitter weinig van ken (alles van internet moeten zoeken/halen) is het dan ook heel complex om alles proberen terug te brengen.

Wat wegvalt is het volgende
De automatische naaminvulling in cel N9, dit moet gewoon S20-2018-0001 zonder naam zijn.
De datum terug inbrengen, dat lukt me wel. 0:-)
En dan verder zou verder als ik het opsla automatisch het pdf bestand moeten openen.

Daarom dat ik gewoon een invoegsel/eventueel klein vervangend deel had hopen toe te voegen aan hetgene dat ik al heb.

Ik denk/hoop dat ik nu niets ben vergeten te melden!
Sorry voor de last!

Joanna

Code:
[Blad1!N9].Value = Naam
ergens toevoegen gaat je niet lukken? De naam weglaten gaat je ook niet lukken?

Code:
c01 = "S20" & "-" & Year(Date) & "-" & Format(t, "000") [COLOR="#FF0000"]& [E11][/COLOR]
Het openen van een pdf is ook niet gelukt?

Code:
ActiveSheet.Range("A1:W126").ExportAsFixedFormat 0, c00 & c01 & ".pdf", , , , , , True

Wel zelf wat doen. Het is hier geen maakhetmaarvoormijn.nl en je leert er ook nog eens wat van.

Sorry maar ik doe echt mijn best om er zoveel mogelijk van te maken.

Ik heb al geprobeerd om een deel van uw code in hetgene te voegen dat ik had. Maar dit werkte niet, ik kreeg continu foutmeldingen.

Persoonlijk vond ik dat ik al ver gekomen was voor dit nooit eerder gedaan te hebben.

Bedankt voor de hulp.

Als het allemaal werkt dan mag je de vraag nog even als opgelost markeren.

Je moet geen verkregen codes invoegen in die van jou.
Het zijn vervangende codes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan