• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische planning groendienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterBoskat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Berichten
2
Hallo allemaal

Wij hebben een groendienstbedrijf en zouden graag via excel een planning maken. De bedoeling is dat de werknemers in groepen worden opgesplits (vb. maaigroep, snoeigroep, ...) en dat er per werf dan automatisch de namen uit die groepen worden genomen. dus bij een werf waar je moet snoeien vul je dan een getal in hoeveel man je nodig hebt en dan komen automatisch de namen uit de groep onder de werf. Zou dit mogelijk zijn en graag help hierbij :).

Alvast bedankt
 
ik zou het niet in excel doen, maar in access of webbased.
zal zeker een PHP achtig iets voor bestaan.

Je plan bestaat namelijk uit 2 delen.
Je bron: werknemers, werven, tijden, groepen

En je formule. Het gene wat al je bronnen samenvoegt en er een antwoord uit laat komen. je bronnen zijn dan x,y, z en je formule bepaald hoe zwaar deze wegen en komt met een advies.
ik denk dat je meer bronnen krijgt. namelijk ervaring/groentje - vrienden die graag samenwerken - vervoersmiddelen - materiaal beschikbaarheid

dat zijn een hoop x;tjes.

Ik zou eerst de formule uitgeschreven hebben voor ik aan het programmeren ga in welke taal dan ook.
Een computer wordt pas slim nadat je hem dat geleerd hebt.
Jij bent hier de leraar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan