• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische puntentelling in Toto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vin100

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
De formule in kolom L in bijgevoegd bestand werkt nagenoeg. Het enige wat ie niet doet is als er geen uitslag is ingevuld bij een wedstrijd in tabblad "Uitslagen", de formule wel 5 punten toekent als er in tabblad "Deelnemer1" 0-0 wordt ingevoerd (dit dienen 0 punten te zijn). Bij alle andere uitslagen werkt het wel en worden er geen punten toegekend.

Wie o wie kan mij helpen..?

BVD!

Bijlagen

Wat als je de formule:
Code:
=IF([COLOR="Red"]AND[/COLOR](Uitslagen!E7="";Uitslagen!G7="";E7="";G7="");"";IF(AND((E7=Uitslagen!E7);(G7=Uitslagen!G7));Punten!$B$5;0)+(IF(AND(Uitslagen!I7="";I7="");"";IF(AND((I7=Uitslagen!I7));Punten!$B$3;0))))
veranderd in:
Code:
=IF([COLOR="Red"]OR[/COLOR](Uitslagen!E7="";Uitslagen!G7="";E7="";G7="");"";IF(AND((E7=Uitslagen!E7);(G7=Uitslagen!G7));Punten!$B$5;0)+(IF(AND(Uitslagen!I7="";I7="");"";IF(AND((I7=Uitslagen!I7));Punten!$B$3;0))))

In het tabblad " deelnemer1 " staan in de cellen E en F een 0 ( nul ) ingevuld , maak dit dan ook kenbaar aan je formule .
Code:
=ALS(EN(Uitslagen!E7="";Uitslagen!G7="";E7=[COLOR="red"]0[/COLOR];G7=[COLOR="red"]0[/COLOR]);"";ALS(EN((E7=Uitslagen!E7);(G7=Uitslagen!G7));Punten!$B$5;0)+(ALS(EN(Uitslagen!I7="";I7="");"";ALS(EN((I7=Uitslagen!I7));Punten!$B$3;0))))

@popipipo: Dit is de oplossing!

Allen dank voor het meedenken.

Gr.

Beste vin100 , ik heb daarjuist wat gewisseld op je tabblad en kom iets totaal anders uit :eek: Kan zijn dat ik de spelregels niet door heb :o
Wat heb ik fout ingevuld ? bekijk rij 3

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan