Automatische reboot win7-x64 geen foutmeldingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter boome
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boome

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Ik heb een beetje een vreemd probleem: ik heb een pc die soms automatisch herstart zonder enige aanleiding, het vreemde is dat er geen foutmeldingen verschijnen (geen blue screen), soms gebeurd het onmiddellijk na het aanloggen soms pas na een dag.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niets schijnt te helpen.

In eerste instantie zat er 6GB ram in de PC 2x corsair en 2x kingmax
Toen hij tijdens een geheugentest een automatische reboot deed heb ik de 2x kingmax er uit gehaald en slaagde de geheugentest.
Maar blijkboor scheelt er toch nog iets anders

Bij de opstartinstellingen is reeds ingesteld dat er gebeurtenissen moeten weggeschreven worden in het logboek en dat er geen automatische reboot moet gebeuren.

De PC:
Win 7 64-bit
4 gb ram (Corsair- gloednieuw)
MB: Asus P5B met laatste bios versie
AHCI-modus geactiveerd

Kan het probleem veroorzaakt worden door de voeding

Hoi,

Zou kunnen de voeding misschien even handig om deze te vermelden +videokaart.

Er vanuit gaand dat je gecontroleerd hebt of het compatible geheugen is: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5B/P5B_QVL.pdf en er geen meldingen staan in het loboek, zou je kunnen beginnen met alles uitvinken in tabblad opstartenvan msconfig behalve Windows en beveiligingsprogramma's.

Dit om uit te sluiten dat het om software gaat.

Grafische kaart is een NVIDIA GEFORCE 7600GS
Voeding Premier Model LC C300ATX

Software had ik ook al aan gedacht maar probleem treedt ook op bij kale windows installatie
Heb nog een nieuwe voeding (Xilence XP500) liggen dus ga die er eens inhangen en zien wat dat geeft, maar alle suggesties zijn welkom.

Ik heb de voeding vervangen en het probleem was opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan