Automatische reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

terrorjamie

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
ik heb al een hele tijd dat mijn computer automatich reboot uitvalt en dan weer opstart ik vind dit ongelovelijk vervelend zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier aan kan doen
als ik in mijn computer rechtermuis knop eigenschapen gevanseert en dan aan vink de computer niet automatich laten uitvallen druk krijg ik een blauw scherm en dan met de fout DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL mieschien weet iemand hier een oplosing voor.
ik heb al op google gezocht maar kan niet echt vinden wat het is.
alvast bedankt

groeten jamie

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kan van alles zijn, geef eens wat meer informatie. Heb je een schone installatie, welk besturingssysteem, heb je drivers geinstalleerd de laatste dagen, heb je hardware aangesloten de laatste dagen. Wat zijn je systeem Spec.

ik weet niet precies wat je met schone instalatie bedoeld ik heb er een beetje verstand van maar niet echt veel
ik heb soms ook een fout melding verzenden niet verzenden maar heb em vaak verzonden en blijft terug komen
ik heb het nu al 1.5 jaar dat hij uit valt maar nu begint het heel erg te worden
ik heb in de tussen tijd mijn moederbord vervangen mijn vidio kaart een geforce fx 5200 zit er nu in en ik heb mijn voeding vervangen een 400watt
mijn pc gegevens zijn:
amd athlon xp, 1600mhz (12x133) 1900+
windows xp profesional
geforce fx 5200 128mb
cpu temperatuur 55 graden
moederbord temperatuur 34 graden
koelingventilator cpu 4.0
hardeschijf WDC WD600BB-00CAA1 (55GB,IDE)
dat is eigenlijk wat ik aan gegevens kan vinden hoop dat er een oplosing kan gevonden worden.

jamie

Welkom op Helpmij.:)

Geef eens de exacte melding die je in het blauwescherm kreeg. De stop code en vaak wordt er ook nog een bestand genoemd, die de melding veroorzaakt.

ehm er word wel een stop code weergeven maar geen bestand
hier is de stop code en de fout
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
*** stop: 0x000000D1 (0xFFFFFFEC,0x00000002,0x00000001,0x82AEED63)

de rest is gewoon is dit de eerste keer enzo geen info over de fout
als het van belang is dat ik alles moet schrijfen moet u het maar effe zegge
en ik heb dan gewoon dat de comp helemaal uitvalt en opnieuw opstart dat is behoorlijk vervelend.

jamie

Dit levert veel op; zoeken met volgende zoekterm : BSOD: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Lees het onderstaande, volg de stappen en het zou opgelost moeten zijn. Lukt dit niet dan raad ik je aan om ervoor te zorgen dat je laatste drivers up-to-date zijn.

Microsoft Help
quote:

Stopbericht 0x000000D1 Beschrijvende tekst: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Gebruikelijke oorzaak: Er is geprobeerd wisselbaar geheugen te gebruiken op een te hoog IRQL (Interrupt Request Level). Dit komt meestal doordat stuurprogramma's onjuiste adressen gebruiken. De kernelmodusstuurprogramma's krijgen geen toegang tot het wisselbaar geheugen op een hoog IRQL.

Oplossing:

1. Gebruik het hulpprogramma Online Crash Analysis op de website van Microsoft. Met dit hulpprogramma kunt u foutrapporten naar Microsoft sturen en de status ervan bijhouden via uw Microsoft Passport-gegevens. U krijgt toegang tot de Online Crash Analysis-website met behulp van de service voor het rapporteren van fouten of via de webbrowser. Als de service voor het rapporteren van fouten is ingeschakeld, wordt het systeem gecontroleerd op fouten in de kernel- en gebruikersmodus die verband houden met onderdelen van het besturingssysteem en toepassingen. Via kernelmodusrapportage kunt u meer informatie verkrijgen over het probleem of de toestand waardoor de stopfout is veroorzaakt. Zie Systeem- en programmafouten rapporteren - overzicht voor meer informatie.

2. Gebruik het hulpprogramma Controle van bestandshandtekeningen, waarmee u niet-ondertekende stuurprogramma's en incompatibele systeembestanden op de computer kunt opsporen. De systeem- en stuurprogrammabestanden uit de Windows Server 2003-familie zijn voorzien van een digitale handtekening van Microsoft. Deze handtekening geeft aan dat de bestanden originele, ongewijzigde systeembestanden zijn of dat Microsoft de bestanden heeft goedgekeurd voor gebruik met Windows. Zie Werken met Controle van bestandshandtekeningen voor meer informatie.

3. Installeer de vorige versie van het stuurprogramma via Apparaatbeheer. Zie De vorige versie van een stuurprogramma opnieuw installeren voor meer informatie.

4. Schakel het stuurprogramma uit dat in de stopfout wordt genoemd, en doe dat eventueel ook met alle onlangs geïnstalleerde stuurprogramma's.

5. Als u de computer niet op de gebruikelijke wijze kunt opstarten, probeert u de computer op te starten met de optie Laatste bekende juiste configuratie of in de veilige modus. Verwijder vervolgens recentelijk toegevoegde programma's of stuurprogramma's, of schakel deze uit. Zie De computer opstarten in de veilige modus voor informatie over dit onderwerp. Zie De computer opstarten met de laatste bekende juiste configuratie voor meer informatie over het laden van de laatste bekende juiste configuratie.

Belangrijk

Wanneer u de optie Laatste bekende juiste configuratie gebruikt, gaan alle systeeminstellingen verloren die u hebt gewijzigd voordat u de computer niet meer naar behoren kon opstarten.

6. Controleer of de hardware compatibel is met producten uit de Windows Server 2003-familie door op de desbetreffende koppeling te klikken in Bronnen voor ondersteuning.

Opmerking

Recente informatie over dit stopbericht vindt u op de website van Microsoft. Ga hiervoor naar Welkom bij Microsoft Help en ondersteuning op de website van Microsoft, klik op een zoekoptie en volg de instructies op de pagina. Geef als trefwoord stop 0x000000D1 op.

Zie Actuele technische informatie voor meer informatie over artikelen, wizards voor probleemoplossing en items die u kunt downloaden.

En gebruik in het vervolg google eerst.

uhm oke maar weet je ook waar het aan ligt aan de harde schijf want ik wou namelijk tog een nieuwe kopen maar wil ik eerst weten waar het aan ligt

Als er niet al te veel informatie verloren gaat, zou ik in DIT geval gewoon de CD van Windows in de CD / DVD lade stoppen en een "lekkere" Format doen en daarna een compleet schone / nieuwe installatie.

Daarnaast : als je ietwat verstand hebt van pc's is het m.i. niet erg handig om het moederbord zelf te vervangen. Na het vervangen moet ook een bios worden geconfigureerd en da's (naar mijn bescheiden mening) toch voor 8 a 9,5 van de 10 pc bezitters een ondoenlijke klus.
M.a.w. als DAARergens jouw probleem zit (en daar kom je vanzelf wel achter na een schone installatie) dan wordt het tijd om een bios deskundige te raadplegen.

Laatst bewerkt:
ik heb het niet zelf gedaan maar mijn vader dus ik weet niet of hij het verkeerd heeft gedaan ik heb gewoon last van uitvallers dan herstart hij zig van zelf das gewoon echt ongelovelijk iri
dus ik weet het niet ik heb het al is eerder gedaan alles er opnieuw er op zetten mijn vader dan maar daar vonden we het niet

Dan zet ik mijn "geld" in op een niet voldoende / niet geoptimaliseerd / fout geconfigureerd bios.
Ik zou niet durven zeggen dat je vader het "fout" heeft gedaan, misschien heeft 'ie juist wel niets gedaan............. terwijl een nieuw moederbord m.i. wel degelijk instelling / modificatie nodig heeft / nodig zou kunnen hebben, binnen het bios.

Aan de andere kant:
ALS jouw vader zo handig is om een nieuw mobo te plaatsen, dan mag je verwachten dat 'ie het bios ook ingeregeld heeft.

Laatst bewerkt:
Wat je eerst nog kan doen is,Nieuw opstarten en regelmatig de F8 knop intoetsen,tot het keuze Menu,gadaarin naar ...Automatisch opnieuw opstarten bij Systeem Crash uitschakelen..........Enter

Gaat dat niet??dan de tip van @Pasja

Bandit, ik meende uit de diverse replys te begrijpen / op te maken, dat DAT reeds gedaan was, vandaar de diverse BSD.

Laatst bewerkt:
terrorjamie zei:
hoe kan ik dat verhelpen of mijn vader?

Door je Batterij er een UUR uit tehalen,en stroon\m er af.
hierna staat alles op Default,en kan je opnieuw aan het instellen gaan,waar nodig

Pasja zei:
Bandit, ik meende uit de diverse replys te begrijpen / op te maken, dat DAT reeds gedaan was, vandaar de diverse BSD.

In windows zelf,maar niet ervoor

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL mieschien een probleem

ik heb is gekeken en sommige drivers hebbe helemaal geen stuurprogammas kan het daar aan liggen
groeten jamie

@ terrorjamie

Ik heb je bericht samengevoegt met deze thread, ik neem aan dat het de bedoeling was hierin te reageren.

k heb DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** stop:0x000000D1
en nog een paar andere fouten gehad maar hij reboot gewoon spontaan vooral als ik een spel speel.

de volgende drivers hebben geen stuurprogammas
controller voor directe geheugentoegang.
moederbordbronnen.
numerieke gegevensprocessor.
programmeerbare interuptcontroller.
systeem kaart.
systeem luidspreker.
systeem timer.
Via power menagment controller.

ik weet niet of het er aan kan liggen.
dat er dus voor somminge drivers gewoon geen stuurprogammas zijn

k heb DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** stop:0x000000D1
en nog een paar andere fouten gehad maar hij reboot gewoon spontaan vooral als ik een spel speel.

de volgende drivers hebben geen stuurprogammas
controller voor directe geheugentoegang.
moederbordbronnen.
numerieke gegevensprocessor.
programmeerbare interuptcontroller.
systeem kaart.
systeem luidspreker.
systeem timer.
Via power menagment controller.

ik weet niet of het er aan kan liggen.
dat er dus voor somminge drivers gewoon geen stuurprogammas zijn

Probeer eens je chipset drivers van je moederboard te installeren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan