automatische reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

lake

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
42
Dag iedereen

Ik heb gisteren een format van mijn harde schijf gedaan, windows xp opnieuw geïnstalleerd en de drivers ook netjes erop gezet. Nu is het probleem dat mijn pc op willekeurige tijdstippen gewoon vanzelf opnieuw opstart. Heel lastig!!! Weet er iemand hoe dit komt? Voordat ik hem formatteerde was dit helemaal niet het geval. Heb geen foutmeldingen gekregen tijdens het opnieuw installeren dus dat ik goed verlopen.

Met veel dank...

Laetitia
 
krijg je van te voren geen melding waarin staat: computer start over 5 min overnieuw op?
waarschijnlijk installeert je pc windowsupdates, waarna hij automatisch reboot.
 
Normaal gesproken komt er wel een waarschuwing waarbijje kunt kiezen of je nu of later opnieuw wilt opstarten.
Start ie gewoon opnieuw op dan terwijl je bezig bent met iets ?

Groeten Marcel
 
neen, krijg geen melding en achteraf ook niet. Updates oké, maar dan verwittigd hij toch voordat hij opnieuw opstart?
 
ja terwijl ik bezig ben, heb het gisteren op een half uur tijd 3x gehad. echt lastig. Willekeurig tijdstip en willekeurig programma.
 
Heb je al eens in je eventlogs gekeken ?
(start>>uitvoeren>>eventvwr.msc)

Ga ook eens naar Configuratiescherm>>systeem>>Geavanceerd en druk bij de 3e instellingen knop, de-selecteer hier het vakje De computer automatisch opnieuw opstarten.
Nadat je dit gedaan hebt krijg je in ieder geval de BSOD te zien als de reboots veroorzaakt worden na een BSOD.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan