Automatische reminder

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetersthomas10

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Hellooow,

Ik zou graag een automatische reminder instellen in m'n formulier. Telkens na 30 dagen moet hij bij het openen een message geven waarin staat welke record moet worden geupdate..

Iemand enig idee hoe ik dit kan opbouwen?

iets in de richting van dit:

If txtlastupdate - 30 <= Date() Then
MsgBox "Renewal Reminder"
End If

het zit zo dat er verschillende datums zijn in, elke record heeft een andere..

groeten

Is dat handig? Ik heb voor iemand wel eens constructie gemaakt waarbij een query laat zien welke records je zou willen zien (dat filter heb je zo te zien al) en die query hangt dan aan een formulier. Bij het starten van de database wordt het startformulier automatisch geopend, en daar zit dan deze code onder:
Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    With CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM qDAN_Vervaldatum")
        If .RecordCount > 0 Then
            DoCmd.OpenForm "frmDAN_Vervaldatum", , , , , acDialog
        End If
        .Close
    End With
End Sub
En dan is het resultaat dus heel simpel: op het moment dat er meer dan 1 record in de query/formulier zit, wordt het formulier met die records geopend. Anders ga je gelijk naar het startformulier.

Is dat handig? Ik heb voor iemand wel eens constructie gemaakt waarbij een query laat zien welke records je zou willen zien (dat filter heb je zo te zien al) en die query hangt dan aan een formulier. Bij het starten van de database wordt het startformulier automatisch geopend, en daar zit dan deze code onder:
Code:
    With CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM qDAN_Vervaldatum")
        If .RecordCount > 0 Then
            DoCmd.OpenForm "frmDAN_Vervaldatum", , , , , acDialog
        End If
        .Close
    End With
End Sub
En dan is het resultaat dus heel simpel: op het moment dat er meer dan 1 record in de query/formulier zit, wordt het formulier met die records geopend. Anders ga je gelijk naar het startformulier.

Als het zo werkt zou handig zijn, heb even een query getrokken waarin ik m'n klantnamen krijg en de datum dat het laatst is aangepast.
Dat automatisch openen van een startformulier weet ik wel niet hoe dat werkt?

Je bent, als nieuwe gebruiker, natuurlijk nog niet zo handig op het forum, dus een kleine instructie kan geen kwaad. De Quote knop is namelijk geen antwoordknop. En je moet hem dus niet gebruiken als je een antwoord geeft in een topic. Een fout die (letterlijk) elke nieuwe forummedewerker blijkbaar met onweerstaanbare drang moet maken :). Maar de remedie is heel simpel: het bericht bewerken, en de quoot verwijderen. Dus dat mag je alsnog even doen.
Als je wilt antwoorden op een bericht, kun je gelijk gaan typen in het tekstvak <Snel reageren>.

Terug naar je vraag :D. Een opstartformulier kan elk formulier zijn dat je daarvoor wilt gebruiken. Zelf maak ik vaak een startformulier met knoppen naar de gewenste formulieren, of een navigatieformulier. In <Bestand>, <Opties>, <Huidige database> geef je in de keuzelijst <Formulier weergeven> aan met welk formulier de db moet starten. Dat opent dan vanaf de volgende keer automatisch.
Op dat formulier zet je dus de code van mij, waarmee je een ander formulier opent. Dát formulier moet dan gebaseerd zijn op je query.

Reminder

Hi,

okee ik was nog effe niet helemaal thuis hier :) thanks voor de tip!

Over de database, het automatisch openen is intussen ingesteld. eveneens het geven van een msgbox dat er geupdate moet worden is ook gelukt... MAAR --> hij zoekt dit enkel op de 1ste record.. ik had graag dat hij naar de desbetreffende record gaat die geupdate moet worden..

momenteel is dit m'n functie:

If Now() - txtupdate > 30 Then
MsgBox ("Update")
End If
End Sub

had wel enige informatie over DoCmd.GoToRecord maar dat kreeg ik er niet ingepuzzeld..

iemand met meer ervaring?

greets

Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent. Mijn voorstel was om een formulier te maken dat alleen records zou laten zien die de records toont die bijgewerkt moeten worden. Het eerste record daarvan is dan per definitie een record dat moet worden bijgewerkt en datzelfde geldt voor de overige records in je formulier. Er kan er altijd maar één de focus hebben, dus waarom zou dat een ander record moeten zijn dan het eerste? Gezien dat ze allemaal moeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan