• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische serienummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo Excellers,

Ik heb een vraag/probleem.
Ik heb een excel bestand met daarin een invoerscherm (tab 1) en een datablad (tab2)
Op het datablad staan gegevens van producten welke wij verkocht hebben.
Nu wordt dit datablad opvolgend ingevuld (serienummer) welke er als volgt uitziet
070301 waaruit blijkt het jaar 07, maand 03 en volgnummer 1 (ps jaar 07 mag ook 2007 worden)

Nu wil ik graag dat deze automatisch opgehoogd wordt als ik in het invoerscherm op de knop " nieuwe plantnummer " (zo heet deze info) klik.

Hij moet dus in het data tabblad het laatste serienummer vinden, en deze met 1 ophogen.
Maar tevens moet jij het in de gaten houden als de maand veranderd is. Dus als we naar april (04) overgaan dan moet het volgnummer weer op 1 komen te staan.

Ik zelf kom er niet helemaal uit. wie kan mij verder helpen??
Alvast bedankt.

Robbie32

Het lijkt me het makkelijkste om dit in een macro oid te doen. zodat dit via een button aangesproken kan worden.
Maar het kan ook zijn dat het "voorbereidende werk" gewoon via een werkblad gaat waar uiteindelijk het dat vanuit gekopieerd wordt

Laatst bewerkt:
Das toevallig

Ik wilde deze vraag ook net stellen :D Ik haak even aan....
Voor mij is het de bedoeling dat elke keer als er een formulier ingevuld is en weggeschreven wordt hij automatisch van 1 naar 2 etc.

:thumb: Nu eerst even mijn best gedaan op zoeken Wigi;) en het werpt misschien zijn vruchten af

Ik wilde deze vraag ook net stellen :D Ik haak even aan....
Voor mij is het de bedoeling dat elke keer als er een formulier ingevuld is en weggeschreven wordt hij automatisch van 1 naar 2 etc.

:thumb: Nu eerst even mijn best gedaan op zoeken Wigi;) en het werpt misschien zijn vruchten af

Hiervoor heb ik al een antwoord voor je:

Bijlagen

Hiervoor heb ik al een antwoord voor je:

Dit is inderdaad een mooie oplossing voor een andere sheet LOL Bedankt:thumb: . Maar niet helemaal voor wat ik hier bedoel. Eigenlijk moet ik bij elke regel die ik toevoeg een getal hebben. De gegevens die via het userfrm worden ingevoerd worden weggeschreven naar een ander blad. En daar moet dan vanaf 1 tot en met ?????? geteld worden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan